SSS: Super 6 boeken waar ik naar uitkijk om te lezen

Op dit moment staan er 381 boeken in mijn to-read-shelf op Goodreads. Een deel van die boeken zal ik waarschijnlijk nooit lezen. Maar er staan ook genoeg boeken tussen waarvoor ik aan het springen ben om ze te gaan lezen. Vandaag in de Super Six Saturday georganiseerd door Book Babbles: boeken waar ik naar uitkijk om te lezen. Het was pittig om dit lijstje samen te stellen – van 381 boeken een lijstje van 6 boeken maken is niet gemakkelijk -, maar hier gaat ie dan:

 

Endgame – James Frey
Verschijnt op 7 oktober, reserveer alvast een exemplaar bij bol.com

Endgame

Mijn geselecteerde boeken voor de SSS staan nooit op volgorde, maar Endgame staat met stipt op nummer één. Het enige wat ik hier over kan zeggen is dat het me een geweldig boek lijkt. Volgens mij is het ook best wel dik – yes! want wat is er erger dan het einde van een top boek bereiken? – en je kan ook zelf mee-puzzelen. Dat vind ik altijd erg leuk bij een boek. Ik raad iedereen aan om het te lezen en ben ik super jaloers op de mensen die een ongecorrigeerd leesexemplaar hebben gekregen.

Chaos triologie – Patrick Ness
Koop de hele serie bij bol.com, of koop deel 1 als paperback of als e-book

Chaos

Chaos schijnt een hele goede serie te zijn, daarom wil ik zo graag beginnen met lezen. Gelukkig ligt de rest van de serie op me te wachten als ik deel 1 uit heb. De boeken zijn erg dik (deel 1 heeft ongeveer 500 pagina’s) dus nog een reden voor extra lang leesplezier! Het mes dat niet wijkt heb ik op dit moment geleend bij de bieb en thuis liggen; nu nog beginnen!

Copycat – Laura & Simon Burgers
Koop als e-book bij bol.com en koop het Morelli principe als hardcover of als e-book

Copycat

Iets meer dan een week geleden heb ik Het Morelli principe, een spannende roman van Laura en Simon burgers, gelezen. Dit boek heb ik met 5 sterren beoordeeld (mijn recensie verschijnt volgende week) en behoort nu tot mijn favoriete boeken. Naar het andere boek van dit schrijversduo (vader en dochter) ben ik nu ook reuze benieuwd! Copycat lijkt me ook heel spannend (bekijk de boektrailer hier). Er is ook een site met van alles over dit boek (je kan er o.a. de eerste pagina lezen): klikklik. Er is een geheim weblog, maar meer dan dat weet ik niet, want ik wil het niet lezen voordat ik het boek uit heb. Verder is er super veel achtergrond informatie over het boek te vinden.

A shit, ik ben al op de helft van het lijstje! Nou ja, omdat het dierendag is, mag ik vandaag wel iets meer dan 6 boeken.

De Test
Koop dit boek bij bol.com als hardcover of als e-book

De Selectie
Koop dit boek bij bol.com als paperback of bestel als e-book, of koop de hele serie in het Engels

De testSelectie

Weer twee heel populaire series waar ik nog niet in begonnen ben (dat heb ik nou altijd 😦 ). Maar dat zegt niet dat ik niet van plan ben ze te lezen, want dat ben ik zeker wel! Waarom weet ik niet, maar The Testing triology lijkt me leuker dan The Selection trilogy (voorgevoel).

Jessica Warman
Bekijk haar boeken bij bol.com

Jessica Warman

Je zal d’r wel niet herkennen, maar Jessica Warman schrijft geweldige boeken. Dat zeg ik nu, terwijl ik nog geen enkel boek van haar heb gelezen. Dat wordt wat als ik Between en/of Duister spel heb gelezen! ZE LIJKEN ME ZO COOL! Sorry, dat moest er gewoon even uit.

Mel Wallis de Vries
Bekijk haar boeken bij bol.com

IMG_3341

Waarschijnlijk herken je deze schrijfster wel (de linker dan 😉 ). Mel Wallis de Vries is jeugdthriller auteur en momenteel wordt één van haar boeken verfilmd. Vals zal (waarschijnlijk) in 2015 in de bioscopen te zien zijn – dat lijkt dichtbij, maar het zal tegen het einde van het jaar worden. Dit boek heb ik nog niet gelezen maar dat moet ik zeker dus wel doen. En Mel’s nieuwe boek Shock komt eind deze maand uit (28 oktober). Van haar andere boeken lijken Wreed en Verstrikt me het spannendst. Maar uiteraard ben ik van plan ál haar boeken te lezen (voor zover ik dat nog niet heb gedaan).

 

Dierendag is natuurlijk geen reden, maar dat was het eerste wat in me opkwam. Hoeveel boeken uiteindelijk op dit lijstje zijn belandt weet ik niet (ik zal maar niet gaan tellen..) maar het komt erop neer dat er zoveel leuke boeken zijn die ik wil lezen. Andere jeugdthrillerauteurs zijn bijvoorbeeld Helen Vreeswijk en Judith Visser. Dan wil ik nog de duologie van Lissa Price lezen (Starters en Enders). Het lijkt me ook leuk om zoveel mogelijk boeken van de Groslijst van de Jonge Jury van dit jaar te lezen, of in ieder geval een groot deel van de Leestips. En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Staat één van bovenstaande boeken ook op jouw lijstje? Of paste dat niet meer omdat jij wél braaf bent geweest? 😉

3 Comments

  1. Pingback: Lazy Sunday #2 | Femke leest!

  2. Pingback: SSS: 6 series die ik echt moet gaan lezen | Femke leest!

Reageer gerust! :)

