Evenement: Nederlands Thrillerfestival 2014

Heel leuk dat ik al 60x heb verteld over de Beste YA-thriller van het jaar verkiezing (ik weet dat dit woord je de neus uitkomt), maar het is nog niet afgelopen. Het zou me namelijk niets verbazen als je je na het lezen van de aankondiging en mijn favorieten voor deze verkiezing je afvroeg wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt. Misschien heb je je dit niet afgevraagd, maar denk je nu ”Hmm, eigenlijk best wel een goede vraag!”. Als je doorleest, zal ik je vraag beantwoorden 🙂

Misschien ken je het en misschien niet: het Nederlands Thrillerfestival. Ik kende het niet, totdat ik er een aantal weken terug over las op Hebban. Hebban is echt heilig, het leert me zo veel nieuwe dingen kennen! Maar dat even terzijde; het thrillerfestival van dit jaar vindt volgende week zondag (26 oktober dus) in Zoetermeer plaats. Ik weet niet of het elk jaar op dezelfde plaats is of dat de locatie elk jaar wisselt, maar het belangrijkste is … ik ga er naartoe!

Ik kwam het dus tegen op Hebban, en het leek me echt heel leuk. Of het wat is weet ik niet, maar dat moet ik zelf ervaren. Ik ben ook nog nooit in het Stadstheater van Zoetermeer (de locatie) geweest, dus ik kan ook niks bedenken; of er kraampjes zijn; of er schrijvers rondlopen.. Ik dacht dus ”Gaaf, daar moet ik heen!” en stuurde een mailtje naar wat vriendinnen. Ik heb er 3 weten mee te krijgen. Niet zo raar, hoor, want Zoetermeer is erg dichtbij. Utrecht (een klein halfuutje) vind ik voor een dagje al zeker te doen, en Zoetermeer is nog niet eens een kwartier (het station dan, niet helemaal tot het Stadstheater) reizen!

En wat heeft dit alles nu met hetwoorddatikmaarnietganoemenomdatjehetnietmeerwilthoren te maken? Het is een prijs voor een spannend boek, ofwel thriller, en die wordt uitgereikt op het – jawel! – Thrillerfestival!! Dit was voor mij ook zeker een reden om te gaan. De uitreiking is pas helemaal aan het einde van de middag, dus misschien hebben we (ja, ik heb niet alles zelf in de hand) het al gehad, en zijn we hem al gesmeerd. Maar ik hoop dat ik de uitreiking bij kan wonen want dat zou erg gaaf zijn!

Aan het eind van de middag? Ja, er is namelijk een programma dat je hier kan bekijken. Duss… als je niks te doen hebt (of eigenlijk wel maar dit gewoon veel leuker vindt) en op en neer naar Zoetermeer te doen is in een dagje: kom ook! Als je me ziet, moet je even zwaaien, oké? Ik kan niet garanderen dat ik jou (ook) herken, dus zeg me even gedag. Dat vind ik leuk 🙂

Ben jij al eens op het Nederlands Thrillerfestival geweest? Hoe beviel het je? Ga je dit jaar (weer)?

PS. Dit boekevenement vindt plaats op zondag 26 oktober in Zoetermeer, maar die hele week zijn er meerdere activiteiten die met thriller/spanning/horror/Halloween te maken hebben. Het overzicht met alle activiteiten vind je hier.

Reageer gerust! :)

