Lazy Sunday #4

Dit wordt een drukke LS, want ik heb veel te zeggen! Eerst ga ik het hebben over afgelopen week en dan over (mijn plannen voor) komende week: herfstvakantieee!! Ik wil er ook nog wat schoolzaken bij gooien.

Afgelopen week op mijn blog

Het is me gelukt om elke dag een blog te posten, jeej! Ik weet niet of dit me eerder ook al is gelukt, maar ik vind het een hele prestatie. Maandag vertelde ik over mijn bieb-bezoek. Dinsdag (eindelijk) mijn recensie van mijn gewonnen vooruit-recensie exemplaar van De Reputaties! En ik heb nog meer goed nieuws waar je (pas) over 3 weken meer informatie over kan verwachten. Verder naar woensdag: toen kwam ik eindelijk toe aan een blog over het Bol.com Partnerprogramma. Donderdag weer een recensie, ditmaal van Buiten Zinnen. Ik wilde vrijdag eerst een blog plaatsen over de herfstvakantie en mijn plannen en alles, maar ik had nog 2 ideeën voor blogs die ik voor het einde van oktober moest plaatsen. Ik had bedacht dat ik alles over de herfstvakantie ook in deze blog kan zeggen. Vrijdag vertelde ik dus over het evenement waar ik naartoe ga eind deze vakantie. Zin in! Gisteren uiteraard weer een SSS, niet heel moeilijk. En drie keer raden wat de blog van vandaag is… 😉

School 😦

Het is nu vakantie, maar dat weerhoudt de meeste docenten er niet van om huiswerk op te geven. De week na de week na de vakantie (vanaf maandag 3 november dus) is het proefwerkweek. Dat houd in: 11 proefwerken verspreid over 5 dagen. Ik heb 4 proefwerkweken in een schooljaar; aan het eind van elk kwartaal alleen maar toetsen en geen les. De eerste proefwerkweek van klas 3 dus, help! Nou, ik overleef het wel, hoor. Maar het is dus wel veel leren, zwoegen, werken en het moeilijkste vind ik altijd geconcentreerd blijven. Ik kan best goed leren, maar dat wissel ik altijd af met het maakwerk en dat kan straks niet. Een proefwerk maken duurt een uur: ook erg saai. Dat wordt wat op het eindexamen: 3 uur. Whaaaa! 11 proefwerken: daar moet veel geleerd voor worden. En dus ook op tijd beginnen. Daarom wil ik deze vakantie al een begin maken, want een goed begin is het halve werk.

Herfstvakantie! 

En dan nu het leukste onderwerp: vakantieeee! Helaas vliegt een week zo voorbij. Voor mijn gevoel gaat het nog sneller, omdat ik gister helemaal niks heb gedaan. Ik werd rond half 11 wakker en wilde toen nog lezen, maar ik had honger en dus at ik eerst. Daarna dook ik weer terug in bed en kwam een stuk(je) verder in Cinder. De rest van de middag heb ik niks nuttigs gedaan; ik zie met mijn laptop op bed zitten, een klein beetje woordjes leren en vooral bloggen en chatten niet als nuttig. Vandaag heb ik wel huiswerk gedaan. Het ging op zich wel goed, totdat ik begon aan Duits leesdossier. Lezen is leuk, maar het onderwerp en dus de teksten sprak(en) me niet zo aan.. Maar goed: ik heb plannen!

Maandag en dinsdag niets bijzonders. Weer leren, en ik wil deze vakantie ook vooruit bloggen. Vooral omdat ik in de proefwerkweek mezelf dan niet kan laten afleiden met ”Maar je hebt nog geen blog geschreven vandaag!”. Ja, wat ben ik gemeen voor mezelf 😉 Niets bijzonders? Misschien heb ik dinsdagavond wel degelijk iets bijzonders. Ik ben abonnee van de 7Days en vind het een erg leuke krant. Ik bezoek de site ook regelmatig en laatst kwam ik een enquête over de site tegen. Ik vulde ‘m uiteraard in en afgelopen week ontving ik een mailtje waarin ik werd uitgenodigd voor de groepsdiscussie in Amsterdam. Dus ik bevestigde mijn aanwezigheid, maar kreeg toen tot mijn spijt het bericht dat het was afgelast vanwege te weinig aanmeldingen. Jammer, dacht ik, maar gelukkig is het overleg nu verplaatst naar Whatsapp. Snel en foutloos typen wordt een hele uitdaging (dat kan ik absoluut niet) maar ik heb er zin in 🙂 Dinsdagavond gewoon op de bank, en geen bezoekje aan de Waterstones en andere coole boekhandels dus…

Een heel tijdje terug (ik denk wel een maand) kreeg ik ook een mailtje, deze keer van Scholieren.com. Ook daar was laatst een enquête; over uitlegfilmpjes en Youtube-docenten. Ik werd uitgenodigd voor een panel in Utrecht, woehoe! Suuuper gaaf, dus ik ben woensdag in Utrecht te vinden (en breng dan waarschijnlijk een bezoekje aan de boekhandel naast de bibliotheek!). Ik heb er echt heel veel zin in. Mijn belevenissen zijn uiteraard later terug te vinden hiero op mijn blog 🙂

Donderdag ga ik naar mijn oma met mijn moeder en mijn zusje. Lange reis; anderhalf uur heen en dat ook nog eens terug. Ik weet nog niet of we met de trein of met de auto gaan, maar wel dat ik ga lezen! Vrijdag niet zo veel bijzonders; zwemtraining is niet zo bijzonder. Zaterdag een wedstrijd, dus daarmee ben ik de hele dag zoet, en zondag natuurlijk… het Nederlands Thrillerfestival in Zoetermeer! Kom je ook? Klikkerdeklik

En dan is de herfstvakantie alweer voorbij. Het gaat veel te snel (dat gaat het nu al). Op de dagen dat ik geen afspraken heb, wil ik leren (heb al een uitgebreide planning gemaakt) en vooruit bloggen (wederom een planning). Voor de herfstvakantie zelf heb ik ook al wat blogs op de planning staan.

Komende week op mijn blog

Morgen heb ik weer een tip voor jullie. Spannend 😉 Dinsdag weer een recensie, wederom van een thriller (maar eigenlijk viel het boek me tegen). Benieuwd welk boek? De volgende in de rij. De blog voor woensdag heb ik al geschreven, en linkt terug naar mijn vorige vorige boekrecensie. Ik denk dat ik donderdag mijn belevenissen in Utrecht kan vertellen, en vrijdag een soort-van-recensie-die-niet-helemaal-een-recensie is. Over zaterdag hoef ik niks te zeggen, maar voor zondag verklap ik alvast dat ik een leuk, nieuw nieuwtje heb! Dit zijn de plannen, maar wie weet komen jullie (en ik dus ook) voor verassingen te staan.

Zoals verwacht is dit een lange blog. Respect als je je aandacht erbij hebt kunnen houden en niet in slaap bent gevallen. Als je dit nog leest: wauw! Ik zit nu op de 1000 woorden en ga er een eind aan breien. Morgen wederom uitslapen! Heb jij nu ook herfstvakantie? Of had je dat vorige week? Of heb je helemaal geen vrij?! Laat het me weten en tot snel *zwaaiend handje*

Reageer gerust! :)

