Media Monday #2

Vandaag deel ik één van mijn favoriete boekplaatjes met jullie! Niet dat ik een lijst met favoriete plaatjes heb, maar ik vind hem gewoon heel leuk. Ik rangschik mijn plaatjes niet, ik denk gewoon “Jaa, leuk plaatje!” en op dit soort momenten noem ik ze dan mijn favorieten plaatjes. Deze plaatjes waarbij ik denk ”Jaa, leuk plaatje!” zijn vrijwel altijd plaatjes waarbij ik denk ”Haha, ja, inderdaad, herkenbaar! Same problem!

Ik weet niet meer waar ik het plaatje vandaan heb, waarschijnlijk van Facebook. Dan ken je het natuurlijk al, want alle boekenwurmen liken nou eenmaal dezelfde pagina’s. Het plaatje is al een tijdje mijn laptop-achtergrond. Ik wissel eigenlijk nooit van achtergrond. Stiekem een beetje vanwege luiheid, maar waarom zou ik wisselen? Ik hoef niet elke dag een ander plaatje te zien. Ik vind dit plaatje leuk genoeg en daarom zal het nog lange tijd mijn achtergrond blijven.

Book pain syndrome

Ik ben het helemaal eens met dit plaatje. Soms heb ik dit na het lezen, maar ik heb het vaker tijdens. Ik kan niet een uur lang in dezelfde houding lezen. Als ik in bed lees, draai ik ongeveer elk kwartier. Soms pas na een halfuur; dat is een teken dat ik een goed, spannend boek lees. Zittend kan het op zich wel, maar soms ”hang” ik dan even en op andere momenten ga ik even rechterop zitten. Bij dit plaatje komt de pijn na het lezen. Je ziet iemand eerst in alle houdingen lezen, en dan op het einde, rechtsonder, merkt ze dat ze last heeft van haar rug. Zelf denk ik dan altijd: de pijn is het waard, want ik heb er weer mooie leesuren opzitten!

Heb jij hier (voortdurend) last van of bijt je je door de pijn heen?

Reageer gerust! :)

