SSS: 6 boeken waar ik graag (nog) een vervolg op zou willen

Moeilijk… Ik kan meestal wel leven met de beslissing van de schrijver. Toch maar even diep nadenken.

Gelukt: ik heb er een aantal kunnen bedenken. Maar wees gewaarschuwd voor de spoilers! Ik zal toelichten waarom ik er een vervolg op wil, maar dat kan niet altijd zonder spoilers. Ik zal alle spoilers doorstrepen. Dan zijn ze wel nog te lezen, maar zo zijn ze ook te vermijden.

Stuk – Judith Visser
Een apart boek over pesten: Elizabeth wordt gepest en is verliefd op Alec, maar Alec heeft al een vriendin, namelijk de super knappe Riley. Dan besluit Elizabeth Riley te ontvoeren, en ik vond het eigenlijk best stom dat het boek voor haar goed afliep en dat ze niet gestraft werd. Daarom zou ik willen weten hoe het met Elizabeth verder gaat in een vervolg.

De bunker – S.A. Bodeen
Dit boek las ik in de zomervakantie. Het kwam laat op gang, maar was op zich leuk. Eli en zijn gezin zitten opgesloten in een bunker. Het had een goed plot, maar het komt erop neer dat ze uiteindelijk eruit kwamen. Hoe gaat het verder? wilde ik weten. Net kwam ik er achter dat er gewoon een tweede deel in de serie (van twee boeken) bestaat, dus die ga ik dan maar eens lezen 🙂 In het Engels heet ie The Fallout; de Nederlandse titel weet ik niet en ik weet ook niet of de bieb hem heeft. Ik hoop dat het wel een goed vervolg is!

Wacht op mij – Gayle Forman
Na Als ik blijf kwam Wacht op mij. Dat was een vervolg dat zich ongeveer 2 jaar na het eerste deel afspeelde. Maar misschien zou een vervolg over 30 jaar leuk zijn? Over Mia en Adam die zich in het bejaardentehuis weer herenigen? 😉

Sevenster – Alexandra Penrhyn Lowe
Op Sevenster komt inderdaad een vervolg genaamd Wolfsbloed. Maar dit boek is al jaren uitgesteld.. Volgens mij staat het momenteel staat gepland voor 31 december dit jaar, maar ik kan het inmiddels echt niet meer bijhouden.

Tot de zes kom ik niet, omdat ik wel met de beslissingen van de schrijver kan leven. Van sommige boeken is er wel al een vervolg, maar wil ik die echt lezen. Ik ben bijvoorbeeld nog niet aan Samensmelting toegekomen.

Ben jij het vaak eens met de beslissingen van de schrijver? 

Reageer gerust! :)

