Stuk! op dvd

Stuk is een boek over pesten geschreven door Judith Visser dat je al twee keer voorbij hebt zien komen: één keer als aanrader vanwege zijn apartheid, en één keer omdat ik er wel een vervolg op zou willen. Maar op dit moment is dat vervolg voor mij minder belangrijk; ik wil de film zien. Stuk was namelijk sinds juni dit jaar in de bioscopen te zien, en de film komt volgende week uit op dvd.

De 18-jarige Elizabeth wordt door een aantal klasgenoten van het Mercator College in Rotterdam op een gruwelijke manier gepest. Sinds haar ouders gescheiden zijn raakt ze steeds meer geïsoleerd. De enige die op school nog een beetje oog voor haar heeft is Alec, maar hij heeft verkering met de mooie Riley. Elizabeth stelt zich voor hoe het leven eruit zou zien als de rollen worden omgedraaid en neemt een fatale beslissing.

De beschrijving lijkt erg op het boek. Maar in de trailer zitten een aantal dingen die mij ”Huh?” doen laten denken – dat kan ook aan mijn geheugen denken. Als ze in de film maar geen dingen hebben omgedraaid of toegevoegd, want daar kan ik echt niet tegen. In de film hebben ze meer personages een uitgebreidere rol gegeven vergeleken met het boek, zoals rechercheur Saar Beerman (Yolanthe Cabau) die in mijn herinnering in het boek niet eens een naam had. Er zijn ook wat personages die ik me niet meer kan herinneren. Mijn geheugen gaat echt achteruit, want het is slechts 4 à 5 maanden geleden dat ik het boek heb gelezen.

Ik hoop dat de film zich qua verhaallijnen aan het boek heeft gehouden, maar ik denk dat ze alles iets heftiger en spannender hebben gemaakt (dat is ook te zien aan de trailer). Ze zullen veel dingen hebben aangedikt, omdat er ook personages tussen de cast zitten die in het boek geen uitgebreide rol hadden.

Alle informatie zoals het verhaal en de cast is terug te vinden op de officiële site: klik. Ook de trailer en teaser zijn daar te bekijken. Vanaf 18-11-2014 is de film uit op dvd. Alvast een exemplaar reserveren kan bij bol.com, en wel HIER

Reageer gerust! :)

