SSS: 6 boeken die ik even weg moest leggen tijdens het lezen

Ik leg boeken niet gauw weg; ik verwaarloos ze eerder. Soms ben ik 3 maanden in een boek bezig, maar eigenlijk heb ik pas 1 middag echt gelezen. Meestal is dit een teken dat ik het boek niet echt leuk vond. Ik probeer altijd maar één boek tegelijk te lezen. Als ik hem weg leg, dan vind ik hem dus niet zo leuk. Dat zijn er niet heel veel, maar ik heb toch een aantal boeken kunnen vinden die naar mijn mening in dit lijstje passen. Misschien niet helemaal in de zin van ”wegleggen”, maar dat maakt voor mij niet uit.

Het Wonderkabinet
Dit boek telt ongeveer 600 pagina’s. Het bijzondere hieraan is dat er twee verhalen (die elkaar op een gegeven moment kruisen) door elkaar worden verteld: dat van Ben, een dove jongen, en dat van Rose dat in tekeningen werd verteld. Ik vind het een heel leuk idee: Ben’s verhaal geschreven en dat van Rose getekend, maar het verhaal vond ik nergens over gaan. Het was simpel en saai, en dat verklaart ook waarom ik tegelijk andere boeken las. Ik wilde niet verder lezen in Het Wonderkabinet. Na een maand heb ik me er doorheen gebeten en het uitgelezen.

Rits
Er werd gezegd dat dit boek 12+ was, maar het was serieus een baby-boek. Het verhaal ging nergens over. Al snel wilde ik een ander boek gaan lezen. Nee, eerst deze uitlezen, zei ik tegen mezelf. Lezen wilde ik niet, dus ik scande er maar een beetje doorheen. Wat een opluchting was het toen dit boek uit was. Eindelijk kon ik een leuk boek gaan lezen! 

De Nevelprins
In de tijd dat ik dit boek las, had ik altijd een thuis-leesboek en een school-leesboek. Dit houdt in dat ik het ene boek ’s avonds in bed las, en het andere steeds meenam naar school en tijdens de pauze’s etc. las. De Nevelprins was zo’n school-leesboek (net als Examendeal dat ik op een gegeven moment kwijtraakte). Ik heb ook wel eens school-leesboeken gehad die ik stiekem ook ’s avonds las, omdat ze leuk waren. De Nevelprins vond ik nergens over gaan en las ik vaak niet eens op school. Ik wil boeken altijd uitlezen, ook al is het scannen. Dit boek was het eerste boek dat ik niet heb uitgelezen. Rond pagina 130 ben ik gewoon gestopt. Klaar, punt uit.

The Boy in the Striped Pajamas
De jongen in de gestreepte pyjama heb ik in een klein weekje uitgelezen. Ik vond het geen geweldig boek, maar er was niks mis mee. Waarom staat ie dan tussen dit lijstje? Voor Engels moeten we een aantal Engelse boeken per jaar lezen, en soms kies ik een boek dat ik al in het Nederlands heb gelezen. Ik ging De jongen in de gestreepte pyjama dus in het Engels herlezen. Ik had deze als e-book, en begon toen we met de tweede klas voor een klein weekje naar Cambridge gingen. Een e-reader is niet zo zwaar als echte boeken, en ik vond het toepasselijk om in Engeland een Engels boek te lezen. In die vier dagen ben ik een heel eind gekomen, maar het boek is nog steeds niet uit, terwijl ik in mei begon. Volgens mij hoef ik nog maar 30 pagina’s, maar na Cambridge heb ik dit nooit afgelezen. Het was sowieso niet zo bijzonder om her te lezen. Ik vraag me af of ik het ooit nog uitlees.

Meer boeken dan de genoemde vier heb ik niet, denk ik.

Welk(e) boek(en) moest jij even wegleggen tijdens het lezen?

Reageer gerust! :)

