2014 en 2015

challenge2challenge1

Bedankt Goodreads! ^^
Voelt toch wel goed, eigenlijk: die felicitatie van Goodreads, de dikke vette COMPLETED en bovenal het gevoel! Niet dat ik het erg zou vinden als ik ‘m niet zou halen of minder boeken zou hebben gelezen, maar 100 boeken is toch wel mooi. En dan te bedenken dat ik nog 3 weken zou hebben!

Genoeg over dat. 2015 nadert. Dan ga ik natuurlijk weer een challenge zetten. Ik houd het gewoon weer bij 100 boeken, denk ik, want.. Wow, wat – stop! Dat ga ik nu allemaal niet vertellen want ik doe mee aan de Boekblogger Enquête van Craving Pages! De wattes? Ik had er tot afgelopen week ook nog nooit van gehoord, hoor. Maar dat komt omdat alles nieuw is voor mij! Ik zal dus ook veel te vertellen hebben. Zoals je kan zien zijn er 25 vragen. En mij kennende valt wel te verwachten dat dat hele verhalen worden. Misschien zal ik deze dus wel in 3 delen invullen. Maar dat zie ik pas in de kerstvakantie, want dan ga ik lekker aan de slag!

En dan nog iets voor 2015: boekenbingo. Wacht – ook daar mag ik van mezelf nu nog niks over vertellen. Er zijn er momenteel 2; deze en dezeIk heb wel al zo’n vermoeden naar welke kant ik wijk; die van wel of niet meedoen.. Ik geloof ook al dat ik weet naar welke mijn voorkeur uitgaat als ik meedoe en niet beide doe, da’s niet zo moeilijk. Bij die eerste viel ik sowieso al haast van m’n stoel vanwege de verwijzing ”een boek die'”! 

Ondertussen lees ik nog lekker door. Ik weet niet of ik er nog veel boeken bij gelezen krijg. Lezen gaat bij mij altijd in pieken en dalen. Ik zal dat nog meer toelichten bij de enquête, maar afgelopen maand zat het wel in een dal. Voor geschiedenis las ik Oeroeg waar ik, hoewel het slechts 100 pagina’s had, een week over deed. Daarnaast moeten we voor Nederlands een boek lezen, en dat ging niet heel snel. Die ”slome leesperiode” van een klein maandje was ook te merken aan mijn Goodreads. Eerst stond er nog 10 books ahead of schedule en inmiddels zijn dat er nog maar 7. Momenteel gaat het weer beter. Welke boeken ik  dit jaar nog wil lezen (even een sprong naar to read) maken me niet zo uit, want ik heb niet zo dat er een boek is dat ik per sé dit jaar nog moet lezen. Ik moet momenteel nog twee boeken voor Nederlands lezen, en daarna ga ik over naar de boeken die ik nog thuis heb liggen van de bieb. Ondertussen hoop ik vurig dat het me lukt om in de tussentijd niet meer te lenen, want ik moet echt weer eens mijn eigen boeken gaan lezen! Ook daar heb ik al een heel volgorde in bedacht. Het belangrijkste is dat ik dit jaar nog minimaal één Engels boek uit krijg. Anders gaat school zeuren. We moeten er acht per schooljaar, en drie keer raden hoeveel ik er momenteel heb gelezen. Juist: een halve. Ik hoop die uit te kunnen lezen én te beginnen aan een ander.

Ik houd me vast aan die ene gedachte: het is bijjjjna kerstvakantie!

1 Comment

Reageer gerust! :)

