Schrijfambities als (boeken)blogger

Zoals al wel duidelijk is, heb ik schrijfambities. Vandaar dat ik ook solliciteerde als blogger voor Sevendays.nl toen die mogelijkheid er was. Ik lees de blogs al heel lang, en ik wilde ook deel van die bloggers uitmaken! Dus ging ik aan de slag met schrijven.

Ik schrijf sowieso al, en dan niet alleen maar voor mijn blog. Ik had al wat ideeën klaar liggen en dus werkte ik die uit. Ik had er uiteindelijk drie geschreven voor deze sollicitatie en twee waren mijn favoriet. Het kiezen was heel moeilijk, maar het is gelukt. Nadat de keus gemaakt was, was het tijd voor het schrijven van de mail. Toen ik ‘m eenmaal had gestuurd, was het een kwestie van afwachten.

En toen was het vrijdag wat antwoord van Kim (online eindredactrice) betekende. Ze vertelde dat ze bijna 50 sollicitaties had ontvangen! Om maar meteen met de deur in huis te vallen, vertelde ze ook dat ik niet verkozen was tot blogger. Wel zat ik bij de beste 15. ”En da’s ook iets om trots op te zijn.”

Toen ik het tot daar had gelezen, was ik teleurgesteld. ”Nét niet!” dacht ik, want wat heb je er nou aan om te weten dat je bij de beste 15 zit als je het toch niet bent? Maar toen ik door las, werd dat goedgemaakt. ”Ik wil graag benadrukken dat ik veel van jullie echt met pijn in het hart moet afwijzen, omdat ik maar drie sollicitanten kan aannemen.” en ”Besef wel: jullie hebben écht schrijftalent, daar twijfel ik niet over.”

Hoezo ik dan ben afgewezen? Van de ongeveer 50 sollicitaties had ze eerst geselecteerd op schrijftalent. De 15 geselecteerden werden daarna geselecteerd op mogelijke samenstelling van de redactie, denk aan geslacht, leeftijd, woonplaats en schoolniveau. Zo was ik het niet geworden. Deze ”baan” is namelijk heel populair bij meisjes van 4 en 5 vwo.

Volgende keer dus maar als jongen solliciteren… Dan doe ik het waarschijnlijk sowieso beter, want Kim wilde me graag feedback geven op basis van mijn ingestuurde blog. En dat kreeg ik! Ik was heel blij, want ik kreeg drie tips met uitgebreide uitleg. Ik vind dat heel fijn en ga mijn blogs er ook zeker op aanpassen, aangezien ik mezelf graag wil verbeteren.

Op een ander moment deze (of volgende) week, licht ik nog wat meer dingen toe over het verschil tussen deze boekenblog en de blogs die ik schreef/zou schrijven voor 7Days. 

1 Comment

  1. Pingback: En nu verder? | Femke leest!

Reageer gerust! :)

