TTT: blueberries

Boeken met een blauwe kaft, het onderwerp van de TTT van deze week, leek me niet heel moeilijk. Zo begon ik de tocht door mijn boekenkast, en kwam ik tot de ontdekking dat ik erg veel blauwies heb. Wat voor lijst zal ik eens maken? Een lijst met de mooiste blauwe covers, een lijst van boeken met een blauwe kaft die ik leuk vond, of die ik juist nog niet heb gelezen? Als ik denk aan blauwe boeken, komt The Fault in Our Stars als eerste in me op. Divergent, De Selectie en bijvoorbeeld Vrees me en De Onverwachte Held van Kamer 13B komen ook snel voorbij. Maar met deze bekende boeken wil ik mijn lijstje niet vullen. Vandaar dat ik wederom een soort van to-be-read lijstje (in willekeurige volgorde) maak van de ongelezen blauwe boeken in mijn kast. Ik ben benieuwd of ik de 10 haal!

IMG_4255

1. Wonder – R.J. Palacio
Blauwheid! Schijnt een heel mooi boek te zijn, en ik kijk er ook echt naar uit. Alleen het feit dat dit boek Engels is, weerhoudt me een beetje ervan om het te lezen.. (Btw, dit boek ruikt echt geweldig)

2. Zes seconden – Daniëlle Bakhuis
Jeugdthrillerfan en nog niks van Daniëlle Bakhuis gelezen: oei. Gelukkig staat dit wel op mijn lijst voor dit jaar, dus over een tijdje kan ik zeggen dat ik Zes Seconden heb gelezen!

3. Heb jij dat ook? – Mario Giordano
Sinds ik dit boek heb gekregen in Den Haag, wil ik het echt graag lezen. Al een aantal keer doorgebladerd, maar nog niet begonnen. Voortaan elke dag een paar pagina’s dan? Want 1000 gevoelens die geen naam hebben maar we allemaal kennen achter elkaar lezen, zie ik niet echt zitten.

4. Blues in F – Emke Rientsma
Ik heb altijd al van dit boek gehouden. Blues in FEmke Rientsma, zie je mijn naam? 🙂 Het kleurverloop op de cover vind ik trouwens heel mooi!

IMG_4258

5. The BFG – Roald Dahl
Ook deze is Engels, maar dit kan ik wel aan 🙂 Roald Dahl is tof!

6. The Roald Dahl Treasury
Dit boek is echt mooi, echt. Een bundeling van wat verhalen en gedichten van mijn grote vriend.

IMG_4263

7. Zusters van de zee – Robin Corbee
Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar ach. Bovendien heb ik er ook nog niet veel over gehoord.

8. Een wereld zonder hemel – Veronica Rossi
Ook deze serie schijnt een must-reads te zijn voor Young Adults. Ik vind de cover trouwens niet bepaald mooi. Zeg maar gerust hartstikke creepy, kijk hoe eng dat meisje je aankijkt!

IMG_4267

Acht boeken vind ik netjes. Als ik nu verder zou gaan, wat nog wel zou kunnen, dan ga ik boeken opnoemen die ik minder graag wil lezen dan bovenstaande. Daarnaast zou ik zo ook snel de grens van 10 boeken passeren. En dat is niet de bedoeling, eerst deze acht maar eens lezen!

Welk blauw boek staat het hoogst op jouw to-read-list?

5 Comments

Reageer gerust! :)

