BBC, wel nodig..

Ik kan het dus gewoon echt niet, hè, plannen en bloggen en alles bijhouden en bijwerken en vooruit bloggen en lezen en met school combineren enzo. Tenminste, de laatste tijd. Je leest altijd over van die mensen die minstens vijf blogs hebben klaar staan en dan zit ik daar met mijn mond vol tanden. Dit is niet de eerste keer dat ik me echt eens voorneem om daar verandering in te brengen, maar deze keer heb ik een motivatie! Ik doe mee aan de Beter Bloggen Challenge van Joany! Het is een 7 maanden durend proces, waarin elke maand een nieuw aspect van bloggen centraal staat. Het is de bedoeling dat deelnemers iedere maand een artikel plaatsen met hun tips en tricks, omdat bloggen iets heel persoonlijk is en er dus niet één juiste manier is. Er zijn al ruim 20 deelnemers, dus ik ben benieuwd! Deze maand staat de Grote Schoonmaak centraal. Dat is dus zo’n onderwerp waar ik best veel gedachten en plannen aan wijd, maar die nooit uitvoer.

Dat een andere keer deze maand! In mei staat de planning centraal, waar ik vaak problemen mee heb. Afgelopen weken heb ik het echt heel druk gehad, ook met debat voorbereiden naast het gewone schoolwerk. Het helpt ook niet echt dat ik vorig weekend gewoon geen weekend had, en de proefwerkweek eraan zit te komen. Het is dan wel bijna Pasen en ook met Goede Vrijdag zijn we vrij, maar dat is juist voor alle docenten een deadline: alle grote opdrachten en toetsen van dit kwartaal moeten voor de proefwerkweek (begint op 7 april) af zijn. Ofwel: druk druk druk.

Soms heb je dan gewoon een paar dagen nodig om wat ‘achterstanden’ bij te werken. Daar heb ik al meerdere weken naar gezocht, maar vaak had ik één weekend-dag een wedstrijd of iets anders en vorig weekend was ik het hele weekend weg. Dit weekend zou het wel moeten kunnen, los van de leuke dingen die ik heb staan. Efficiënt werken wordt een uitdaging, maar ik ga proberen weer wat vooruit werken..

Terug naar de Grote Schoonmaak: dat wordt best veel werk, maar het feit dat ik door de BBC-challenge nu wordt ‘gedwongen’ werkt voor mij wel motiverend. Maart is eigenlijk alweer bijna voorbij, dan is het april en dan ben ik… jarig!!

1 Comment

Reageer gerust! :)

