I’m back! (Nu echt)

Ruim twee weken lang is er geen nieuwe blogpost verschenen op mijn blog. Andere veranderingen zijn ook niet doorgevoerd en ook op bijvoorbeeld Twitter was ik erg inactief. Mijn Goodreads-vrienden zullen daarnaast wel hebben gemerkt dat ik niet zo veel heb gelezen de laatste tijd. De reden voor dit alles? Sorry dat het zo cliché en afgezaagd klinkt, maar ik heb het druk dus moest het bloggen even op een pauze zetten. Maar vanaf vandaag ben ik echt terug!

School en zo
Nou kan ik wel gaan zeuren over de hoeveelheid huiswerk die een scholier dagelijks heeft, maar dat was het probleem voorheen niet. Bloggen ging er altijd nog wel bij, maar afgelopen kwartaal hadden we het écht zwaar. Zevenendertig uren telde ons lesrooster. En dan te bedenken dat achtendertig het maximale aantal uren is dat je kan hebben! Dagelijks vroeg je nest uit, en pas rond half 5 weer thuis. Vervolgens actief aan huiswerk zitten? Ho maar! Uitgeput bereik je niet veel voor etenstijd, en zo komt alles op de avond aan. Met veel stress als gevolg.

Kwartaal 4
Deze drukte is al zo’n beetje sinds de voorjaarsvakantie aan de gang – wat dus onder andere te merken was aan het feit dat ik niet veel meer las, dat er ‘slechts’ 11 berichten online kwamen in maart en ook de maand ervoor er onregelmatig werd gepost – maar ik heb het gevoel dat er een einde aan lijkt te komen. De toetsweek is inmiddels voorbij en het vierde kwartaal is begonnen. Het vierde kwartaal is, naar mijn mening, altijd het drukst: dit kwartaal komen de meeste praktische opdrachten die je moet uitvoeren wat niet in een paar uurtjes gepiept is. Of ik een domme keus heb gemaakt? Nee. Ik ben van plan weer regelmatig(er) te schrijven, omdat ik die leuke vorm van ontspanning terug wil vinden.

Ondertussen
Hoewel ik het druk had met school dingen en er van bloggen niks van kwam, heb ik niet stilgezeten. Mijn avonden waren ook vaak vol en bezet, met bijvoorbeeld boeken-evenementen, om over de weekenden nog niet te spreken! Waar een weekend over het algemeen een paar dagen zijn om te relaxen, sprong ik daar van hop naar her.

En nu dan?
Ik ga de uitdaging aan. Ik weet dat niemand mij het bloggen verplicht – zelfs ikzelf niet de afgelopen maanden – maar zoals ik al zei wil ik deze vorm van ontspanning weer terug. De laatste tijd ging het bloggen niet met regelmaat, daarom had ik ook op een gegeven moment, in de weken voor de toetsweek, gewoon besloten om even compleet te stoppen – onaangekondigd, ja. Ik heb ondertussen wel nog wat dingen geschreven – oké, het zijn voornamelijk half afgemaakte blogs – die ik online had kunnen gooien, maar wat ik heb gedaan is een ‘voorraadje opbouwen’. Nou, niet helemaal. Momenteel staan er wel 10 half-afgemaakte blogs klaar, maar eigenlijk is er haast geen één klaar voor publicatie. Dat is wel vaker mijn probleem op dit gebied. Op een of andere wonderbaarlijke wijze is het me wel gelukt om er twee helemaal klaar en af te hebben staan.

Het plan dus
Vanaf nú zal er dus weer dagelijks een post verschijnen, met uitzonderingen daargelaten. De vaste rubrieken ga ik nog niet meteen oppakken, ook daar wil ik eerst een voorraadje hebben. Daarnaast wil ik binnenkort ook nog wat nieuwe rubrieken introduceren! Er is trouwens een kans dat de toekomstige blogposts iets korter zijn dan normaal gesproken. Dat heeft zeker niet (alleen) met tijdsgebrek te maken; het is sowieso zo dat ik vaak té veel bijzaken vertel en alles meerdere malen herhaal.

Vandaar dat ik er ook nu een eind aan ga breien, voor het een kei-lang oninteressant verhaal wordt. Tot morgen dus!

1 Comment

Reageer gerust! :)

