Wrap-up maart en april en overige TBR april

Ik heb in maart net zo ”veel” gelezen deze maand als ik heb geblogd. Te druk enzo, maar alsnog zijn het er wel een paar. Hoewel het aan het eind van de maand wel tegenviel, heb ik wel ontspannen gelezen en zo de volgende boeken uitgekregen in maart:

read in maart

Als je kijkt naar mijn ‘doelen’ van vorige maand, de boeken die ik momenteel las uitlezen, is dat redelijk gelukt: ik heb er drie van de vijf uit kunnen lezen. In april heb ik één van dezelfde twee wel eindelijk kunnen uitlezen. Of het deze maand ook nog met Helden! gaat lukken? Ik vind van wel, al roep ik dat al maanden.

wrap up april deel 1

De omzwervingen van Odysseus gelezen in maart? Helaas, maar ik ben er wel in begonnen in maart. In april heb ik deze uitgekregen. Daarnaast heb ik ook Gebr. van Ted van Lieshout voor Nederlands uitgelezen. Hoe ik april verder ga invullen? Geen idee. Pluspunt: van de bibliotheek heb ik momenteel geen boeken meer thuis liggen. Houden zo!

Eigen boeken dan? Jep! Maar eigenlijk moet ik een Engels boek lezen. Redelijk veel, om precies te zijn. Ik zou nu al rond boek zes moeten zitten en ik ben bij… twee. Dat wordt dus snel nog in twee maanden zes boeken lezen, ai!

Nog meer voor school? Duits, Frans? Duits zou ik wel graag willen. Niet verplicht voor school, maar ik moet mijn leesvaardigheid verbeteren. Begin juni ga ik een poging wagen om een diploma te bemachtigen voor het Franse DELF examen op A2-niveau. Uiteraard is dat o.a. op leesgebied, dus hopelijk kan ik voor die tijd nog een boek lezen – en/au français, bien sûr! Voor Duits heb ik al een boek op het oog, voor zover het een boek is: 40 pagina’s van zo’n leren-lezen boekje op A1/A2 niveau. De uitdaging wordt om mezelf daartoe te kunnen zetten..

Laat ik me maar gewoon niks meer voornemen, dan kan het alleen maar meevallen. Al heb ik het bloggen nu ook weer opgepakt, dus ik hoop dat het lezen (en zo dus bedtijden..) ook verbetert. Gelukkig is de meivakantie in zicht!!

1 Comment

  1. Pingback: Meivakantie TBR | Femke leest!

Reageer gerust! :)

