Geziene films

Zoals ik al had verteld, is het kijken van een film een wekelijkse traditie geworden in ons gezin. Na een tijdje besloot ik de films die we keken bij te houden, dat was eind februari. Toen bedacht ik me dat ik dan beter een lijstje kon bijhouden van alle films die ik in 2015 heb gezien, dus moest ik diep in mijn geheugen graven. Tot nu toe is er een lijstje van 9 films tot stand gekomen. Een overzicht is te vinden op de daarvoor nieuw aangemaakte pagina, die je misschien wel is opgevallen in het menu links.

Ik zet daarbij welke films ik wanneer en ‘waar’ kijk. Als er geen plaats of iets tussen haakjes staat, betekent dat thuisbioscoop. Bij sommige films weet ik de precieze datum niet meer. Daarnaast zet ik de filmtitel in de taal waarin ik in de film heb gezien. Lola rennt is dus Duits, en zo is Astérix et Obélix Frans. Als ik The Hungergames in het Nederlands had gekeken, had er wel De Hongerspelen gestaan, en omdat ik ‘m binnenkort in het Frans ga kijken, staat er dan Les jeux de la faim. Tot slot komt het natuurlijk ook op het overzicht te staan als er al een recensie van is te lezen.

In tegenstelling tot de reading challenge, heb ik geen movie challenge of iets dergelijks. Ten eerste omdat ik mezelf niet wil verplichten om films te kijken. Dit is ook iets moeilijker dan bijvoorbeeld een boek lezen, omdat ik nou eenmaal niet alleen een film kijk. Daarnaast weet ik niet of we die thuisbioscoop lang volhouden. Ik hoop natuurlijk van wel, maar we begonnen ook eind februari en we slaan redelijk vaak over omdat het niet kan, dus zouden we nooit aan de 50, laat staan 40 komen van alleen de thuisbioscoop. Ik heb dus geen doel, maar eigenlijk wel verwachtingen. Ik verwacht dat we minimaal 20 films kijken, en dat ik dit jaar wel boven de 30 uitkomt. Maar wie weet!

Bekeken in de thuisbioscoop

  1. 28 februari: The Boy in the Striped pyjamas
    7 maart: geen film, want ik een verjaardag
    14 maart: geen film, want ik HagaMUN
  2. 21 maart: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
  3. 28 maart: The Hungergames
  4. 4 april: Anti-Trust
  5. 11 april: Finding Nemo
    18 april: geen film, ivm mijn verjaardag

Dit zijn de films die we in de thuisbioscoop hebben gezien. Een aantal keer hebben we overgeslagen, en waarschijnlijk slaan we aanstaande zaterdag en die zaterdag daarna ook over. Zo zie je ook dat het redelijk onregelmatig is, maar voor mij biedt die vaste zaterdagavond juist houvast. Als je vraagt van ‘Hé, zullen we ’n film kijken?’ heb je snel al ”geen tijd” of iets dergelijks. Nu heb ik soms ook wel geen tijd op de zaterdag, maar het verschil is dat we er nu allemaal tijd voor máken. Zo is ons mooie lijstje van films tot stand gekomen.

Weet jij nog leuke films die we met z’n vieren kunnen kijken?

2 Comments

Reageer gerust! :)

