Zes seconden – Daniëlle Bakhuis

Moeilijke zes seconden opdracht: omschrijf dit boek binnen zes seconden. Vlot, spannend, aanrader, boeiend, karakterontwikkeling, origineel. Wel in zes woorden. Een uitgebreidere review van een minuut. Want waarom langer? Gewoon meteen beginnen met ’t lezen van ’t boek, geen tijd te verliezen! Tik tak tik tak tik … 

Titel: Zes Seconden: Regel 1 (Zes Seconden #1)
Auteur: Daniëlle Bakhuis
Uitgever: Ploegsma (2014)
Genre: jeugdthriller
Mijn waardering: ★★★★✫ 

Zes seconden. Dat is precies hoelang de Afrekening duurt: een illegaal spel waarbij een slachtoffer in elkaar wordt geschopt voor geld. Veel geld. Jasmijn en haar vriendinnen besluiten mee te doen, maar de gevolgen blijken groter dan Jasmijn ooit had kunnen voorzien. Wie kun je vertrouwen als je niemand meer kunt vertrouwen?

IMG_5258

Juni: maand van het spannende boek. En ja, daar valt Zes Seconden zeker onder. In zes seconden is het niet samen te vatten, maar een jeugdthriller is ‘t. Gedurende het boek bleef ik me afvragen wie erachter zat. Niet iedereen is namelijk te vertrouwen en die onbehaaglijke sfeer is goed weergegeven.

De schrijfstijl is lekker vlot, waardoor je erdoorheen vliegt. De personages zijn realistisch en hebben een goed eigen karakter met een verleden. Het idee vind ik origineel en is ook goed uitgewerkt. Het plot is wat zwak, maar het stelde me niet teleur. Aan de ene kant was het een beetje voorspelbaar, maar toch verraste het me genoeg om gewoon goed te zijn. Precies goed, lekker om in één keer uit te lezen.

Een vervolg lijkt me nu niet echt nodig, maar in dit geval lijkt meer mij beter en hoop ik dat deel 2 mij wederom veel leesplezier kan verschaffen! Ik ben hartstikke benieuwd, zeker aangezien de beschrijving me heel nieuwsgierig heeft gemaakt. Zeker geen cliché vervolg van wéér eenzelfde soort Feest; ik verwacht juist meer spanning en te onthullen feiten die ik niet had zien aankomen. Dat ik meer van Daniëlle Bakhuis wil lezen is zeker 🙂

Reageer gerust! :)

