Wrap-up juni

Zoals ik al aantoonde, werkte het weer lekker mee de laatste tijd. Resultaat in leesgedrag: 12 gelezen boeken in juni. Ja, je leest het goed: twáálf! Aanschouw ze hieronder: 

gelezeninjuni

Daarnaast heb ik ze ook nog even allemaal op de foto gezet. Want foto’s van boeken zijn cool.

IMG_5445

Begin deze maand las ik Eleanor & Park uit. Na het een lange tijd in de meivakantie hebben laten liggen. Ik gaf het 3 sterern. Was vermakelijk, maar een beetje hetzelfde het hele boek door. Iets dunner was perfect geweest. De schrijfstijl was overigens super.

IMG_5436

Vervolgens las ik deze drie boeken, waarvan ik bij Virus (4 sterren, recensie) en Waar het licht is (6.5/10) meedeed aan een leesclub. Zes Seconden lag al een tijdje in mijn kast, en vanwege de komst van het tweede boek deze maand, leek juni – immers maand van het spannende boek – me een mooi moment om ‘m eens eindelijk te lezen. Dat was het waard, ik gaf ‘m 4 sterren (recensie). Ik kan niet wachten op deel 2!

IMG_5447

Ook herlas ik een boek ”uit de oude doos”. Dissus (5 sterren), een originele hervertelling voor kinderen van de verhalen van Odysseus, heb ik een aantal jaren geleden gelezen. Maar vanwege Odysseus als onderwerp bij Grieks dit kwartaal, leek het me een mooi moment om deze kennis nog eens op te frissen. Vervolgens las ik het Mainstreet-boek (3 sterren, recensie) dat me, geheel tegen mijn verwachtingen in, redelijk beviel. Ook was ik bezig in de verhalenbundel Verhalen onder je kussen van Sense, waarin 8 verhalen en strips staan over onderwerpen zoals seks en liefde.

IMG_5448

Wreed las ik in een weekendje uit. Gruwelijk spannend en knap geschreven! Het is de vijf sterren die ik het gaf zeker waard en heeft de prijs van de Jonge Jury 2015 terecht gewonnen. Andere jeugdthrillers die ik deze maand ook in een rap tempo las, zijn Meedogenloos en Moordgriet. Meedogenloos las ik afgelopen zaterdag in één keer uit, wauw wat spannend en knap actueel! Wederom vijf sterren. Moordgriet heeft van mij nog geen beoordeling gekregen. Op mijn vrije dinsdagmiddag las ik dit boek op de tuinstoel uit en het zat goed in elkaar en mede door de vlotte schrijfstijl en het dunne boek wist het verhaal me te boeien. Helaas snapte ik het einde niet. Na wat contact met de auteur te hebben gehad, snap ik er iets meer van. Nog steeds weet ik het boek alleen nog niet te beoordelen.

IMG_5440

Ook vanwege Grieks las ik dit kwartaal een vertelling van Imme Dros. Amuseerde me wat minder, maar wel een goed boek, vandaar 4 sterren. In Helden! was ik al lange tijd bezig. Ik moest nog een paar verhalen en die had ik dan ook even uitgelezen. Dat bracht de teller in totaal op 12 boeken!

IMG_5451

Nog even ’n groepsfoto van alle boeken! Want deze heb ik allen gelezen. Trots! ’t Heeft mijn challenge vooruit geholpen. Ik hoef niet eens naar mijn TBR van juni te kijken om te zien of ik mijn doelen heb ”gehaald”; ruimschoots en 12 boeken is gewoon mooi, of dat nou is wat ik me heb voorgenomen of niet! Hoe het verder gaat in juli lees je binnenkort in mijn TBR.

1 Comment

  1. Pingback: Wrap-up juli | Femke leest!

Reageer gerust! :)

