Zomervakantie bookhaul

Mijn TBR-stapel wegwerken in de zomervakantie? Ho maar! Die stapel boeken is echter heel erg gegroeid: nieuwe boeken! Afgelopen zomervakantie heb ik veel gekocht, kijk je mee naar de foto’s van mijn aanwinsten?

IMG_5610

In twee dagen – 16 en 17 juli – had ik bovenstaande 4 boeken gekregen en gekocht.

IMG_5618

Samen met mijn tante was ik in Utrecht. In Boekhandel Broese kocht ik deze twee boeken, toevallig van dezelfde uitgeverij. Daarnaast zijn het beide realistische romans, waardoor ik er erg benieuwd naar was. Ik heb ze die vakantie ook al snel daarna gelezen, zoals hier in het overzicht te zien is.

IMG_5609

Nijntje bestaat 60 jaar en in Utrecht was dat duidelijk te merken. Vandaar dat we het boek dat we bij een andere boekhandel kochten in Nijntje-papier lieten inpakken, wat de verkoopster overigens erg raar vond. Dit is een cadeautje van mijn lieve suikertante, bedankt Anne ❤

IMG_5617

Ik kreeg van mijn tante namelijk het boek Gevonden van Harlan Coben, een schrijver waarover ik nog nooit had gehoord. Zij zag het in de jeugdkast staan en was verbaasd omdat ze hem alleen kende als thrillerauteur voor volwassenen. Toen ik het boek bekeek, leek het me erg leuk en zo geschiedde. Daarnaast vond ik bij die boekhandel ook de glossy van Blossom Books, eindelijk!

IMG_5620

Toen ik thuis was, vond ik een pakketje van uitgeverij Leopold met het recentelijk uitgebrachte boek IJs & Steen, het vervolg op Water & Vuur. Eerder kreeg ik een proefdruk opgestuurd als recensie-exemplaar en als dank mocht ik ook het echte boek ontvangen! Lees hier mijn recensie van IJs & Steen.

IMG_5651

Een week later had ik weer twee nieuwe boeken. Deze heb ik gescoord op het YA Summer Camp van Storm Publishers. Het fotoverslag van het kamp kan je hier vinden.

IMG_5652

Dit was het prijzenpakket dat ik won met de spellingswedstrijd. Het was een beetje moeilijk om een boek voor me uit te kiezen omdat ik alle boeken van Storm Publishers al heb en Blindelings van Chinouk Thijssen daar zelf had gekocht. Ik heb het eerste deel van Dark Romance gekregen en daarnaast een t-shirt met de tekst Guilty of being a bookjunkie en nog een zomerpuzzelboekje 🙂

IMG_5657

De verhalenbunde liet ik meteen signeren door Marijke, wiens verhaal in het boek staat.

IMG_5666

Het rechter paarse boek had ik al, en dat is ook van Storm Publishers, wat je aan het logo onderaan ziet. Deel 1 heeft daar het logo van young-adults.nl. Deel 2 ontbreekt helaas nog in mijn verzameling, maar zie je op het foldertje op de foto hierboven.

IMG_5667

Bij Chinouk Thijssen kocht ik haar jeugdthriller Blindelings en liet die ook signeren. Ik kreeg er heel leuk een foldertje en een boekenlegger bij …

IMG_5677

… die als je ze omdraait haar andere boek, dat in september uitkomt, weergeven. Ligt het aan mij of houdt Chinouk van jurken op covers?

IMG_6868

Helaas zijn de shirts niet zo fotogeniek

Inmiddels is mijn verzameling t-shirts bijna compleet. Ik kocht namelijk, na heeeeel lang twijfelen over de kleur, de roze versie van You may call me Ms. Bookworm. Alle shirts die ik heb liggen niet saai op een stapeltje in de kast, maar hangen trots in mijn kamer! Ik mis alleen nog Confession: Real Booklover.

Uiteraard draag ik, als trotse boekenwurm, zaterdag bij Manuscripta één van mijn t-shirts! Waarschijnlijk zijn ze dan te verkrijgen bij de kraam van Storm Publishers, maar je kan ze ook online bestellen op http://www.youngadultshop.com/ Tip: bestel één maat groter dan je normaal gesproken draagt

Storm-Chasers-2015

Een deel van de Storm Chasers 2015. Achterste rij v.l.n.r.: Suzanne, Jessica, Linda, Liz. Voorste rij v.l.n.r.: Femke, Kyra, Malou, Anne.

Voor het kamp hád ik één t-shirt (in plaats van het resultaat van het kamp dat ik er nog maar één mís 😉 ), namelijk Book Nerd, dat ik kreeg als Storm Chaser bij de Storm Chaser meeting in april.

IMG_5840

Zoals elk jaar vond op de eerste zondag van augustus dé boekenmarkt in Deventer plaats: zes kilometer boeken, de grootste markt van Europa, 125.000 bezoekers. Het was nog een hele uitdaging om leuke jeugdboeken te vinden, maar ik ben geslaagd! Het resultaat zie je hierboven: vijf nieuwe, licht beschadigde boeken voor slechts €27,50!

IMG_5829

Het eerste boek dat ik kocht is een jeugdboek van David Baldacci, een favoriete auteur van mijn moeder. Ik had er al over gehoord, en twijfelde lang, maar dit exemplaar voor €7,50 gaf de doorslag. Ik besloot het tweede deel echter niet te kopen, want ik wist niet zeker of de serie me leuk leek. Maar ik ben benieuwd en geef het een kans!

IMG_58292

Licht beschadigd viel mee, maar wat ontdekte ik toen ik thuiskwam? Een streep met een permanente stift! Het is op de foto hierboven niet heel goed te zien, en omdat ik het in eerste instantie ook niet zag, valt het mee. Gelukkig is het wel een nette streep, zodat ie wat minder opvallend is.

IMG_5836

Hoewel mijn missie bij de Kluitmankraam was om Stille Getuige te kopen, hadden ze daar opruiming. En dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. Voor deze stapel heb ik 20 euro betaald en de boeken zijn slechts licht beschadigd: ik ben tevreden! Ik kreeg er ook nog een leuk James Blond tasje bij. Als ik nog wat jonger was, zou ik die kinderboeken zeker weten een kans hebben gegeven 😉

IMG_5830

Tot nu toe heb ik twee Kluitman jeugdthrillers gelezen, Flashback en Meedogenloos. Beide gaf ik 5 van de 5 sterren, vandaar dat ik de andere boeken van Eva Burgers (genaamd Stille Getuige) en Natasza Tardio (genaamd Onzichtbaar) ook graag wilde. Nu is de verzameling compleet totdat die in oktober wordt uitgebreid met het derde boek in deze lijn van Eva, genaamd Sneeuwstorm…

Dus ik stond met die boeken in mijn handen, ze allebei willend. Echter stonden ze daar te koop voor de nieuwprijs in de winkel en hoewel deze boeken nieuw zijn, leek het me beter om ‘m dan in de boekhandel te kopen omdat ik nog boekenbonnen heb. Toen wees de verkopende vrouw me erop dat de licht beschadigde versies van een andere stapel voor 5 euro te koop waren! Dus hoppa, ik kocht ze allebei in een keer voor een tientje om weer verder te lopen naar de volgende kraampjes …

IMG_5833

… toen ik besloot nog even tussen de opruiming-bak te kijken. Zo gezegd, zo gedaan en daar kwam ik nóg twee boeken tegen. Ik had van beide boeken nog nooit gehoord, maar ze leken me wel leuk, dus ik gaf ze een kans. Deze zijn naar mijn mening minder beschadigd, en nog steeds 5 euro dus zo zat ik op de vijf boeken als resultaat van de boekenmarkt in Deventer!

Een dag later begon ik meteen in een van mijn nieuwe aanwinsten. Mijn recensie van Stille Getuige is gisteren hier verschenen.

Zomervakantie: bedoelt om je TBR te laten slinken? Niet in mijn geval. Ik heb lekker 11 nieuwe boeken (waarvan ik er inmiddels al drie heb gelezen), yes! Ik ben benieuwd wat Manuscripta voor me in petto heeft 🙂

Ga jij ook naar Manuscripta?

1 Comment

  1. Pingback: 6x opvallend bij Deventers boekenmarkt | Femke leest!

Reageer gerust! :)

