De labyrintrenner

Titel: De labyrintrenner
Originele titel: The Maze Runner
Auteur: James Dashner
Uitgever: Uitgeverij Q – Singel Uitgeverijen
Genre: YA dystopie
Mijn waardering: ★★★
Koop
 dit boek bij Bol.com

IMG_6883

Ik had al best snel een hekel aan hoofdpersonage Thomas. Hij kwam bij mij over als iemand die echt dacht dat ie cool was en steeds de held ging uithangen. Het begon al met het o zo sterke vermoeden dat hij Renner moest worden. Elke keer in het labyrint ging ie weer iedereen redden natuurlijk en híj zou zich wel opofferen. Alle geniale ideeën kwamen van hem, want hij was zo belangrijk bij het verleden. Ik vond hem zo vervelend, dat het verhaal me ook nog niet zo kon boeien. Pas halverwege het boek werd hij ook pas daadwerkelijk Renner (terwijl dat op de achterkant staat).

IMG_6880

En toen werd het leuk. Er gebeurde veel – maar Thomas was natuurlijk weer die coole die overal achterkwam, ugh – en het was in zekere zin ook redelijk spannend. Het verhaal is denk ik origineel, wat best een prestatie is tegenwoordig in de tijd van dystopische young adult trilogieën. Ik ben aan de ene kant ook wel benieuwd naar het vervolg, maar wéér over Thomas lezen weerhoudt me er een beetje van. Echter viel dat in dit boek mee vanaf het moment waarop de spanning steeg.

IMG_6879

Dit was mijn boek niet helemaal, doordat ik me ergerde aan hoofdpersonage Thomas die zich voordeed als de held en jongen die alles weet. Hoewel de actie wat laat kwam, is het verhaal wel goed en origineel in zijn soort. Aanrader voor fans van young adult dystopie omdat dit boek anders is dan de anderen!

IMG_6884

1 Comment

  1. Pingback: Wrap-Up September | Femke leest!

Reageer gerust! :)

