In Opstand

Aangezien ik dit boek als zomertip noemde, vond ik wel dat ik het deze zomer nog moest lezen. En dat heb ik ook maar zo snel mogelijk gedaan – immers lijkt het weer al een tijdje niet meer op zomer. Hoewel dit boek niet zo zomers is – in opstand komen is niet bepaald vrolijk en leuk – is herfst de tijd van warm binnen zitten met een goed boek, en daar is In Opstand zeer geschikt voor! 

Titel: In Opstand
Auteurs: Marieke Veringa, Jen Minkman, Lis Lucassen
Uitgever: Storm Publishers (2014)
Genre: dystopie, 3 korte verhalen
Mijn waardering: ★ (7/10)

IMG_6898

De Rode Boodschapper – Marieke Veringa 

Ik zat er al erg snel in en het is een duidelijk verhaal. De schrijfstijl is anders dan bij De Stem van de Zee, veel toegankelijker. Het las prettig en het verhaal paste mooi in de omvang. Het had een duidelijk begin en eind. Het eerste deel vond ik wel leuker, ik weet niet waarom, daar voelde ik in ieder geval wel meer spanning. De setting en personages waren leuk. Al met al gewoon een goed verhaal!

Het eiland – Jen Minkman ★★★★

Hier spelen mythen een grote rol, waarvoor ik me minder interesse, maar alsnog was dit wederom een erg goed verhaal. De onbekende wereld speelt hier een grotere rol dan in het verhaal van Mara Li. Het verhaal was leuk, origineel en leuk in combinatie met mythen. De Rode Boodschapper vond ik echter spannender, maar deze van Jen Minkman had wel een leuke wending!

Het tribunaal – Lis Lucassen ★★★

Vanaf het begin was dit verhaal al leuk en interessant. Op een gegeven moment werd dat wel wat minder; tegen het einde vond ik het wel een beetje onduidelijk en had ik graag wat meer uitleg gehad. Alsnog een goed verhaal: Lis Lucassen is een gevarierde duizendpoot ze kan new adult en thrillers schrijven en dus ook succesvol dystopie!

Samenvattend kan ik zeggen dat de verhalen allemaal goed waren, naar mijn mening in volgorde zoals ze ook in het boek verschijnen. In elk verhaal komt ook wel liefde voor, dat is niet per se mijn ding. Wat me ook opviel, is dat alle drie de verhalen goede afgerond zijn en een gesloten einde hebben, maar dat het je wel bezighoudt omdat je wel kan nadenken over een vervolg. Je hoeft niet van dystopie te houden om In Opstand leuk te vinden, het zijn veelzijdige verhalen met voor ieder wat wils!

Ben jij bekend met korte verhalen?

IMG_6897

4 Comments

  1. Pingback: Wrap-Up September | Femke leest!

  2. Pingback: Recensie | Het boek van voorheen – Jen Minkman | Femke leest!

Reageer gerust! :)

