I Love Liv 3 – Marlies Slegers

Titel: I Love Liv 3: Scènes uit het leven met 1 2 3 vaders
Auteur: Marlies Slegers
Uitgever: Moon (februari 2015)
Genre en thema’s: kinderboek, dagboek, meiden, brugklasser
Mijn waardering: ★★★ (7.4/10)
Koop
 dit boek bij Bol.com

Het leven van een professionele puber is best zwaar, vindt Liv. Haar hersenen lijken zich in tweeën te splitsen. De ene helft schreeuwt: Michael, Sem, musthaves, feestjes, mobieltjes, fun, Londen en de bruiloft van mam en Luuk voorbereiden. De andere helft schreeuwt terug: huiswerk, proefwerken, kamer opruimen, geld sparen voor Londen en de ontmoetingen met haar echte vader geheim zien te houden. En alsof Liv nog niet genoeg aan haar hoofd heeft, belandt haar BFF Kat in het ziekenhuis en is er dat ene berichtje van Lotte.

IMG_5647

Dit boek vond ik oprecht leuk. Het leest als een trein, is heerlijk luchtig en soms nog best wel grappig. Werkelijk waar, ik heb één keer hardop moeten grinniken. Liv’s dagboeken zijn ook altijd zo leuk opgemaakt en zien er vrolijk uit met de chats, lijstjes, tips en sms’jes. De verhalen vind ik hartstikke onrealistisch, maar bij dit boek stoorde ik me er niet erg aan. Daarnaast was het al anderhalf jaar geleden dat ik het tweede deel las, maar die periode is verwaarloosbaar.

De onrealistische puntjes.. tja, dat zijn er nog een aantal. Haast iedereen uit haar omgeving heeft wel een probleem: zijzelf, vriendin Kat, vriendin Lotte, moeder, vader, tweede vader, derde vader, zus, vriendje één, of toch vriendje twee? Ook op elk gebied is er wel wat mis of iets nodig o.i.d.: reizen, feestjes, school, geld. Soms ergerde ik me daar echt aan, aan dat onrealistische zware leventje. Maar als je je verstand op nul zet om in Liv’s wereld te duiken, dan is het super vermakelijk!

2 Comments

  1. Pingback: I Love Liv 4 – Marlies Slegers | Femke leest!

  2. Pingback: Media Monday: Kinderboekenweek | Femke leest!

Reageer gerust! :)

