Nieuws | Hebban YA Club van 10

Afgelopen week kreeg ik een mailtje met wel heel leuk nieuws. En nu is dan eindelijk het moment dat ik het bekend mag maken!

Eind december heb ik een aanmelding verstuurd voor de Hebban YA Club van 10 nadat ik helemaal enthousiast was door het artikel waarin alle werkzaamheden van de club op een rij stonden. Dat wilde ik heel graag en dat heb ik Hebban daarom ook laten weten in mijn sollicitatie. 

En nu blijkt dat zij ook wat in mij zien: ik ben gekozen als één van de leden van de club! AAAAAAAH IK BEN ZO BLIJ. Ik las dit mailtje woensdag op school toen ik met een aantal anderen aan het ”leren” waren voor economie (toetsweek). Tja, toen was ik blij. Weetje: aangezien was vermeld dat de gelukkigen begin januari werden geselecteerd, checkte ik al meerdere keren per week de Hebban Young Adult pagina (ja, beetje raar, I know). Zo toevallig deed ik het die ochtend om half 9 voor ik wegging naar school ook nog. Twee uur later was er dan een mailtje! Niet dat ik het dus had verwacht, maar ik bleef wel hopen natuurlijk 😉

Ik heb zo veel zin in dit jaar, er staan hele toffe dingen op het programma. Dat worden super leuke ervaringen en het is ook weer eens iets nieuws voor mij! Benieuwd wat ik allemaal ga doen? Hier wordt alles opgesomd. Ik heb ongelofelijk veel zin om dat samen met anderen die dezelfde passie hebben te doen! Sinds gisteren weet ik wie dat zijn door dit artikel waarin we ons voorstellen.

Opvallend is dat het allemaal meiden zijn. Nou ja, opvallend? Meiden worden nou eenmaal vaker aangezien als lezers. Ik vind het dan ook soort van jammer dat dit dat vooroordeel (deels) bevestigt. Desondanks vind ik het heel gezellig. Eén iemand kende ik al – een mede kampgenootje – en de rest wil ik graag leren kennen. Begin februari is de eerste meet up, zegt Hebban. Ik kan niet wachten tot dat moment en tot ik meer informatie krijg over al onze werkzaamheden!

Ik heb het goede nieuws al lekker enthousiast met een hoop mensen gedeeld en er kwamen veel leuke reacties op: daar word ik altijd extra blij van! Ook leuk: een voor mij onbekende liet op het artikel op Hebban een reactie achter dat ze vond dat ik gelijk had wat betreft mijn mening over de doelgroep van YA boeken, super leuk vind ik dat! Benieuwd? Klik. Je hoort snel meer, als het aan mij ligt: ik kan zelf ook niet wachten!

7 Comments

  1. Pingback: Mening | Simon vs. & #strijdvoordiversiteit | Femke leest!

  2. Pingback: Bookhaul | Voorjaar 2016 | Femke leest!

  3. Pingback: Verslag | Meeting met de Hebban YA Club van 10 | Femke leest!

  4. Pingback: Verslag | Meeting Hebban en rondvaart DIMILY | Femke leest!

Reageer gerust! :)

