Wrap up | Januari

De eerste maand van het nieuwe jaar is alweer voorbij: het is tijd voor een wrap up!

Ik ging in de kerstvakantie goed van start in de hoop dit jaar de 70 boeken te halen. Ik las toen ook een geweldig boek, namelijk Sky van Ellen Lina! Lees hier mijn recensie. Mijn andere kerstcadeautje Schuld las ik ook snel uit. Dat was wederom een geslaagd boek, maar niet Mel’s beste boek.

Een boek waar ik lang in bezig ben geweest is Soul Beach. Het leek een goede aankoop op het Boekenfestijn, maar ik vond het een oninteressant boek. Een strand met dode mensen is niet zo spetterend. Daarnaast zat er geen spanning in het boek, ik was op geen enkele manier benieuwd hoe het verder ging, maar heb alsnog onbeantwoorde vragen. Het is me nog steeds een raadsel waarom ik dit boek heb uitgelezen.

Omdat ik meer Engelse boeken wil/moet lezen, begon ik maar gelijk makkelijk met Diary of a whimpy kid: Rodrick rules. Dat boek had ik dan ook snel uit. Yes, daar ging de teller nog even omhoog op de 31ste van de maand!

Herinner je je de boekenbingo nog? Nee? Kijk dan vooral hier. Ik heb nog geen vakjes ingevuld, want er zijn wel meerdere opties voor elk boek. Vandaar dat ik nog even wacht met kiezen om uiteindelijk zo veel mogelijk vakjes te vullen!

IMG_8560

Momenteel ben ik bezig in bovenstaande boeken. Het zijn er zoveel omdat ik verschillende ‘soorten’ boeken las, waaronder een boek met Korte verhalen voor literatuur op school. Ik vind het geen leuk boek en snap niet waarom we niet zelf een boek mogen uitkiezen. Wil je scholieren aan het lezen krijgen, dan is dit geen goede manier. Ook lees ik een informatief boek voor mijn HPG, namelijk het essay Droom & Daad van Ahmed Aboutaleb, de allochtone burgemeester van Rotterdam.

Over de andere boeken kan je meer lezen op Goodreads. Vriendjes worden? Als je foto’s van boeken wil zien, moet je me vooral volgen op Instagram (@femkeleest), daar breng ik mijn (lees)leven in beeld!

Januari in cijfers

Aantal gelezen boeken: 4

Totaal gelezen boeken 2016: 4 / 70

5 Comments

  1. Pingback: Wrap up | Februari | Femke leest!

  2. Pingback: Update | Reading Challenge 2016 | Femke leest!

Reageer gerust! :)

