Ik ontmoette Meg Rosoff | We Love YA

Als lid van de Hebban YA Club van 10 ging ik laatst naar Amsterdam om Meg Rosoff te ontmoeten! Ja, dat is die die internationale bestseller (young adult) auteur. Mijn verslag verscheen op het mini blog binnen Hebban dat ik samen met de andere bookjunkies run. In dit artikel vertel ik over de middag met Meg Rosoff en over de pagina waar wij artikelen voor schrijven!

First things first: wie is Meg Rosoff en wat ging ik doen?

Vanwege de Nederlandse verschijning van haar twee boeken, waaronder het young adult boek ‘Mij niet gezien’, was Meg Rosoff in Nederland. Afgelopen zondag 8 mei interviewde auteur Edward van de Vendel haar tijdens Jong Amsterdam Leest en ik was er bij!

Meg Rosoff ken je misschien van haar debuutroman ‘Hoe ik nu leef’ (2004) die meteen een internationale bestseller werd. In de jaren daarna schreef ze nog zeven boeken. Als kroon op haar werk krijgt ze voor haar gehele oeuvre de Astrid Lindgren Memorial Award. Deze prijs wordt ook wel omschreven als de Nobelprijs voor jeugdliteratuur.

Nu ben je natuurlijk nieuwsgierig en wil je weten hoe het was. Gelukkig kan dat. Klik hier en het antwoord komt automatisch tevoorschijn op je beeldscherm. Waar je naartoe wordt geleid is de pagina ‘We Love YA’ waar de Hebban YA Club van 10 schrijft over young adult boeken, lezen en meer.

Een aantal keer per week verschijnt hier een artikel omtrent YA. Het kan van alles zijn. Elke woensdag verschijnt er sowieso een lijstje, namelijk een top 5. Deze reeks noemen we Wednesday Five. Daarnaast houden we maandelijks een interview met een boekblogger en een auteur.

Deze maand interviewen we Lauren Kate, auteur van de Fallen serie. We willen vragen van lezers ook stellen. Als je een vraag hebt, horen we dat graag. Wie weet heb je binnenkort antwoord van Lauren Kate herself. Via ons Twitteraccount kan je ons benaderen, maar vergeet ons vooral niet te volgen op Hebban. Als je nog geen account op Hebban hebt, moet je dat zeker even aanmaken. Er loopt momenteel (nog tot en met 23 mei) ook een winactie waarbij je twee boeken van Meg Rosoff kunt winnen. Klik hier voor alle informatie omtrent de winactie.

IMG_0849

Eén van die boeken is Mij niet gezien, het boek dat ik van uitgeverij Luijtingh Sijthoff kreeg ik in ruil voor een verslagje op onze pagina. Hartelijk bedankt hiervoor! Weetje: bij het signeren van het boek schatte Meg Rosoff mij 19 jaar. Haha, maar het is positief, neem ik aan?

Al met al was het evenement leuk, er was een gezellige sfeer. Meg Rosoff vertelt enthousiast en is grappig: ofwel weird. Het was leuk om naar te luisteren en ik ben hierdoor nieuwsgierig geworden naar haar boek. Ook heb ik nog met de uitgever van VIB YA gesproken over boeken, hardcovers, betaalbare prijzen en meer.

Over het evenement lees je dus hier. Aangezien ik in Amsterdam was, bezocht ik ook boekhandel Scheltema. Binnenkort lees je op mijn blog een artikel ‘In beeld‘ met heel veel foto’s over deze geweldige boekhandel. En psst, mijn bijdrage aan de Wednesday Five op onze page is een lijst van de mooiste boekhandels die YA verkopen en ik kan alvast verklappen dat Scheltema kans maakt op een plek!

Heb jij een Hebban-account? 

4 Comments

  1. Pingback: In beeld | Boekhandel Scheltema in Amsterdam | Femke leest!

  2. Pingback: Recensie | Mij niet gezien – Meg Rosoff | Femke leest!

  3. Pingback: Wrap up | Juni | Femke leest!

  4. Pingback: Bookhaul | Lente 2016 | Femke leest!

Reageer gerust! :)

