In beeld | Een nieuwe boekensteun in mijn boekenkast

Voor mijn verjaardag kreeg ik onder andere een mooie boekensteun. Dat vormde de aanleiding om mijn een plank van mijn boekenkast weer opnieuw in te richten, zodat ik ‘m meteen in gebruik kon nemen en op een mooie plek in mijn boekenkast kon plaatsen. Ik wil vandaag laten zien dat het een fijne en veelzijdige boekensteun is!

IMG_0585

Zo vol was de bovenste plank. Op deze manier kan er geen boek meer bij.

IMG_0590

Dus alles ging er eerst uit, zodat ik het er daarna weer in kon zetten.

IMG_0595

Dit is de boekensteun van het lezende meisje en haar schaduw.

IMG_0600

Door het meisje zie je de boeken.

IMG_0601

Hier zit het meisje heel erg naar achteren, maar je kan ‘m ook omdraaien en dan zit ze vooraan je boekenplank.

IMG_0604

Je kan boeken aan de linkerkant zetten…

IMG_0608

..maar dat kan ook rechts achter het meisje. Al valt het meisje hier helaas een beetje weg.

IMG_0610

Als je boeken met een lichte rug achter het meisje ziet, springt het silhouet er beter uit dan bij een donkere achtergrond. Hieronder volgen meer foto’s.

IMG_0614  IMG_0617 IMG_0618IMG_0620 IMG_0621

Je kan de boekensteun ook tegen de achterkant van je boekenkast neerzetten…

IMG_0626

…dan past er een aantal boeken tussen de achterkant van je kast en de boekensteun.

IMG_0627

Dan ziet het er zo uit.

IMG_0674

Ik heb het uiteindelijk zo aangepakt. Het meisje is nog goed zichtbaar, omdat de boeken die zich achter haar bevinden rechtop staan. Dat creëert een mooiere afstand als je het vergelijkt met een stapel liggende boeken.

IMG_0676

En dan is er nog plek om boeken aan de andere kant te zetten. Deze kan je er makkelijker uit halen dan als het meisje er voor zit.

IMG_0677

Eindresultaat! Ik heb dus nu afwisseling tussen staande en liggende boeken op de bovenste plank van mijn boekenkast. Maar als er nog meer boeken bijkomen, raakt het wel op een gegeven moment vol. Helaas, maar ik ben blij met de boekensteun!

De boekensteun is niet alleen leuk, je kan ook zelf kiezen hoe je hem gebruikt en hij neemt niet meer plek in dan een gewone, saaiere boekensteun zou doen. Daarom is hij ook praktisch. De boekensteun heet ‘Buchstütze Lesende Frau’ van Moses. Check hier de Amazon pagina met meer foto’s. En daar vind je nog veel meer leuke boekensteunen, maar daar is mijn boekenkast helaas toch echt te vol voor..

Hoe heb jij je boekenkast ingericht?

4 Comments

Reageer gerust! :)

