Update | Young Adult Reading Challenge

Een reading challenge met young adult boeken? Count me in! Deze reading challenge, georganiseerd door Hebban.nl en jongerenkrant 7Days, is speciaal voor young adults. Elke maand selecteert de redactie van Hebban een recent in Nederland verschenen YA-boek. Wat heb ik, als één van de deelnemers, al gelezen? Vandaag kunnen jullie lezen over mijn voortgang, de boeken en meer! 

Nog even op een rijtje

Deelnemers lezen dit jaar de 12 geselecteerde boeken. Elke maand wordt een nieuwe titel bekendgemaakt en dit gaat samen met een winactie waarbij er maar liefst 25 exemplaren worden verloot. Maar ook als je niet wint lees je de titels. Om welke boeken gaat het dan? Dit zijn de boeken van het eerste halfjaar.

Extra leuk

Naast de maandelijke winacties maak je ook kans op prijzen als je aan het einde alle twaalf de boeken hebt gerecenseerd op Hebban. Volgend jaar januari vindt het Hebban Prijzengala plaats. Dat is een verloting met veel toffe cadeaus voor liefhebbers van YA-romans. Als je een recensie hebt geplaatst van elk boek, speel je automatisch mee.

IMG_1723

Maar daar doe je het natuurlijk niet voor: ik doe het omdat het leuk is. En ik vind het jammer dat er pas 203 boeken zijn gelezen door de 318 deelnemers. Het lijkt wel of mensen alleen de boeken lezen als ze een boek hebben gewonnen. Tuurlijk, winnen is leuk – ik heb zelf ook een aantal keer meegedaan, maar nog nooit iets gewonnen. En ik heb wel al 3 boeken gelezen. Je hoeft het boek namelijk niet in die maand uit te hebben, wat betekent dat je ook gewoon vanaf nu ook nog kan meedoen!

Hier lees je de aankondiging van de challenge met daarin informatie en via deze link kan je de pagina van de 7Days Reading Challenge bezoeken. Op de pagina kan je ook over elke boek discussiëren met andere lezers.

Mijn voortgang

Ik las dus drie boeken en misschien kan je wel raden welke dat zijn omdat je ze al tegen bent gekomen op mijn blog. Klik hier voor de recensie van Nodig en ook schreef ik een recensie over Mij niet gezien. Ik vind dit allebei aanraders! Ook las ik De appeltaart van hoop, waarvan nog een recensie verschijnt. Dit boek vond ik gemiddeld leuk.

IMG_1720

En die andere boeken? Anna ga ik deze zomervakantie lezen. Duizend stukjes van jou wilde ik bij de bibliotheek lenen, maar ze hebben ‘m helaas niet. Dus ik ga even kijken hoe ik dit boek kan lezen. En Armada? Eerlijk gezegd spreekt dat boek me niet echt aan. Maar ik ben het wel van plan te lezen, want dat is deel van de challenge! En zo heb ik ook weer een nieuw boek ontdekt dankzij de uitdaging 🙂

Doe jij al mee met deze challenge en wat vind je ervan? Ik ben benieuwd naar je ervaringen en je voortgang, of naar je redenen om niet mee te doen! 

7 Comments

  1. Ik doe ook mee met deze challenge en heb één boek uitgelezen, De appeltaart van hoop. En ben nu bezig met lezen in Duizend stukjes van jou. Dit zijn de twee boeken die ik fysiek heb, want die heb ik gewonnen met de challenge. De rest van de boeken heb ik als ebook op mijn ereader staan. Ik was van plan die te lezen wanneer ik op vakantie ben. Anders moet ik zo’n zware tas meezeulen. Dus vandaar dat ik nog niet zo heel ver ben.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik doe hier ook aan mee Duizend stukjes van jou heb ik gewonnen en dat os echt een nieuwe favoriet geworden! Echt superleuk dat ik hierdoor meer nieuwe leuke boeken leer kennen! Dat is denk ik ook de bedoeling van deze challenge, haha. Nodig vond ik niet heel geweldig, maar ja, dat is niet anders. Anna wilde mijn moeder ook lezen, dus toen ik die niet won heeft ze hem meteen gekocht! Die vond ik ook wel heel gaaf. Mij niet gezien heb ik ook gewonnen! Die ga ik in de vakantie lezen, ik ben er erg benieuwd naar. De appeltaart van hoop lijkt me super, en Armada klinkt inderdaad wat minder, maar ik ben wel nieuwsgierig! Helaas liggen ze allebei niet bij mij in de bieb, dus ik ben nog een beetje in dubio over hoe ik die boeken ga lezen…

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Wrap up | Juni | Femke leest!

Reageer gerust! :)

