Tag | Simon vs. Booktag

Het is tag-time! Audrey heeft mij getagd voor deze door Eline bedachte Simon vs. Booktag. De tag telt 13 vragen naar aanleiding van het boek Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld (lange titel). Dit boek heb ik ook gelezen en hier kan je mijn recensie vinden. Ook heb ik de schrijfster, Becky Albertalli, ontmoet toen ze in Nederland was, dat kan je hier zien. Laten we snel beginnen met het invullen van de vragen (die overigens in het Engels zijn)! 

Als een boektitel onderstreept is, kan je erop klikken om de recensie te lezen!

  • Simon: A book that made you physically smile whilst reading

Mag ik hier beginnen met Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld noemen? Dat boek was namelijk leuk, daar word je blij van. En ik noem ook een tweede boek dat geweldig was: Wij zijn moleculen, ik heb echt gelachen!

  • Blue: A book with really beautiful writing/pros

Ik noem wederom Wij zijn moleculen. Dit boek komt nog meerdere keren voor in deze tag, want ik heb het vorige week gelezen en het is echt geweldig! Het is ook zo ontzettend fijn geschreven 🙂

  • Leah: A book that is not very popular, but that you love anyway

The gospel of Larry: ik hoor niet zo veel mensen over dit boek, maar het heeft echt een goed verhaal.

  • Abby: A book that is so cool you wish you’d written it yourself

Hier noem ik een favoriet boek: Ik geef je de zon.

  • Martin: Your favourite villain, book or non-book

Een favoriete schurk? Ik houd niet van schurken. Maar de eerste persoon die ik kan bedenken is Wren uit Reboot. Als reboot ben je een soort van schurk, toch?

  • Cal: A book that sat on your shelf for a very long time before you read it and loved it

Als een boek me geweldig lijkt, lees ik het zo snel mogelijk. Dus nee, ik heb geen boek dat me positief verraste na lange tijd op mijn to be read lijst te hebben gestaan.

  • Taylor: The most perfect book in the history of perfect books (favourite book ever)

Ik vind het verschrikkelijk om dé favoriet te noemen. Hier kan je een overzicht vinden van wat boeken, maar op het moment is Wij zijn moleculen mijn favoriet. Ik wil ook graag Sky noemen, dat boek is echt perfect, zo mooi en spannend! Tot slot Codenaam Coco: een prachtig oorlogsverhaal. Dat was mijn top 3 van boeken die ik tot nu toe in 2016 heb gelezen.

  • Spier Family: Who is your favourite chipmunk?

Waarom zou ik een favoriete chipmunk hebben?

  • Halloween: Would you rather dress up as a dementor or as a trashcan?

Ik ben geen fan van Harry Potter en ik vind dementors angstaanjagend, dus dan maar een prullenbak. Dat doet niet iedereen tijdens Halloween (neem ik aan), dus misschien is het wel leuk.

  • Oreo’s: What is your favourite kind of Oreo, and your favourite Oreo product?

Ik heb niet echt veel verschillende oreosoorten geproefd maar ik vind de Oreo’s met melkchocolade echt super lekker, want chocola en oreo is zo’n goede combinatie. Daarom houd ik ook zo van Milka Oreo, maar een McFlurry Oreo is ook heerlijk!

  • Gender Bender Day: Imagine you could change the gender of any character in any book, who would you change and why? (For example, make Augustus Waters a girl so that TFIOS would’ve been a lesbian lovestory, make Katniss Everdeen a guy so that she couldn’t have volunteered for Prim, etc)

Dit is zo’n moeilijke vraag!! Maar wel een leuke, net als de voorbeelden. Laten we Samia uit De geur van vrijheid veranderen in een jongen. Welke kansen zou ze dan allemaal hebben gehad in haar zijn sportcarrière?

  • Vast houses with tiny windows: A book that was way different from what you expected it to be 

Ik verwachtte dat Tien dingen die ik beter niet had kunnen doen een en al drama zou bevatten, maar het was echt leuk zoals je laatst ook had kunnen lezen in mijn recensie!

  • Finding a shore worth swimming to: Favourite fictional character of all time, book or non-book

Van altijd? Omg, hoe moeilijk is dat om even te bedenken.. Ik noem Stewart uit Wij zijn moleculen. Het boek is zo ontzettend geweldig (recensie volgt) en Stewart is zo ontzettend leuk, echt een perfect karakter om te volgen!

Zo, dat waren veel vragen: moeilijk, maar wel leuk. Vind jij dat ook? Laat het me dan vooral weten als je de tag overneemt om in te vullen op je blog! 

En nu ben ik benieuwd: welk boek, dat niet heel populair is, vind jij echt geweldig? Laat het me weten in een reactie, dan kunnen we elkaar allemaal boeken aanraden 😀

2 Comments

Reageer gerust! :)

