Wat te lezen in augustus? | Tips

In augustus ga ik met blogvakantie. Helaas betekent dit niet dat ik 31 dagen lang weg ben om ergens in een huisje in een inspirerende omgeving met mooi weer ver weg te schrijven; eigenlijk betekent het dat er 31 dagen geen blogs online komen. Maar maak je geen zorgen, met deze tips voor blogs, boeken, en evenementen kom je augustus ook zonder mijn nieuwe blogposts door!

Blogvakantie

Jep, net zoals vorig jaar is er even een maand waarin ik niet blog. Omdat het vakantie is voor school, mag ik dat ook wel eens toepassen op het bloggen. Van 8 juli t/m 22 augustus heb ik vakantie en ik wil dan niet de hele tijd blogjes zitten tikken die online komen als niemand het leest.

En nu?

Nu heb je ongeveer 12 keer geen leesvoer van 700 woorden! Geen paniek, want er staan al 346 andere artikelen op mijn blog die je kan lezen, waaronder deze 70 recensies. Maar er zijn nog veel meer artikelen die je kan lezen en bekijken! Ik licht er een aantal uit:

Hebban page We love YA

Gewoon nieuwe blogs, niet uit de oude doos maar ‘’vers’’ geschreven, vind je op onze page van de Hebban YA Club van 10. Klik hier voor groepsrecensies, lijstjes, verslagen van evenementen en meer. Ik schreef laatst ook weer een artikel voor dit blog, namelijk van mijn favoriete boekhandels. Hier kan je ook een kijkje nemen in boekhandels in Den Haag, Utrecht en Amsterdam. (Vanaf september heb ik ook artikelen van Eindhoven en Den Bosch!)

Boeken lezen

Maar als boekenwurm lees je natuurlijk gewoon papieren boeken. Onderstaande boeken verdienen wat mij betreft nog wat meer aandacht. Klik op de titel om de recensie te lezen.

Gaat je voorkeur uit naar het lezen op elektronische apparaten? Lang leve de ebooks van de bibliotheek, die beschikbaar zijn voor op je smartphone, tablet, laptop, computer en e-reader. Hier lees je hoe het werkt en dit zijn mijn aanraders van boeken die je online via de bibliotheek kan lenen.

Boekevenementen

Iets doen met andere boekenwurmen kan ook, bijvoorbeeld in Deventer. Traditie op de eerste zondag van augustus is de boekenmarkt. Ik was er vorig jaar bij en dat was leuk want het is echt een evenement voor fanatieke boekenwurmen.

Ook organiseert de Hebban YA Club van 10 een readalong in de eerste week van augustus! O mijn god, daar wil je aan meedoen. Challenges dagen je uit om boeken te lezen die je anders niet zou lezen en fotochallenges zorgen voor interactie. Lees hier de aankondiging en doe mee!

Heb je geen idee welke boeken je kan lezen? Deze week komt een artikel met de boeken die wij gaan lezen online ter inspiratie! Bovendien starten we eind augustus een speciale actie (inclusief leuke winactie) waarbij 10 dagen lang elke dag een artikel verschijnt! Volg die page dus snel, want dit wil je niet missen!

Dat waren ontzettend veel linkjes naar artikelen, lijstjes en recensies, zowel op mijn blog als op externe sites. Elke blogvakantiedag kan je terugkomen op dit artikel en elke dag kan je iets nieuws lezen dus, wat een feest! Fijne vakantie alvast 🙂 Zie ik je in de tussentijd op Instagram (@femkeleest) en Twitter (@FemkeL33st)? Daar ben ik wel actief in augustus.

(Psst, deze week in juli komt er ook nog wat op mijn blog, hoor, maar dit was even de blogpost met de mededeling 😉 )

2 Comments

Reageer gerust! :)

