Media Monday #7

Vandaag iets niet boekgerelateerds: dat moet kunnen. Namelijk een filmpje. Er valt niet veel over te zeggen zolang je niet weet waar het over gaat, dus bekijk het filmpje eerst maar eens. Gewoon van begin tot eind.

Bekijk het filmpje via deze link.

Als je niet hebt gekeken, verbied ik je verder te lezen.

Ik vind het een steengoede reclame. Ik heb het nu niet over de shampoo reclame, hoewel het idee hierop gebaseerd is. Het idee van het gaan wapperen van de haren als de trein langskomt, is heel knap gevonden, en niet alleen voor shampoo maar ook voor aandacht voor kanker – omdat men dat dan nog niet weet – een goede aandachtstrekker. Het zien wapperen van de haren is leuk; daar kijkt men naar. Aangezien het grappig en origineel is, blijft men kijken. Dan, als ieders aandacht is getrokken, waait al het haar opeens weg. Pats boem, opeens. Dat is juist goed, vind ik, want dat is de waarheid. De keiharde waarheid. De waarheid waar men normaal gesproken voor weg zou lopen, wat nu niet kan.

Verder kan ik er niet veel woorden aan vuilmaken. Dit filmpje raakt mij elke keer weer.

Wat vind jij van deze reclame?

Reageer gerust! :)