Wrap-up juli

Wat ik niet verwachtte is gebeurd: ik heb deze maand meer gelezen dan het aantal van twaalf boeken dat ik vorige maand las! De afgelopen twee maanden zijn echt het hoogtepunt van afgelopen jaar, dat valt binnenkort ook wel te zien in de tweede update van mijn reading challenge. Dit is ook de laatste post komende tijd, vanaf 1 september ben ik er weer. Met een stuk minder gelezen in die tijd dan afgelopen maand, want dit zijn er (tot nu toe) dertien! 

NB: Als een boektitel onderstreept is, kan je erop klikken om de recensie van het boek te lezen.

IMG_5780

In Water & Vuur was ik in juni al kort begonnen, in juli las ik het boek uit. Het vervolg, IJs & Steen, las ik daarna. Deze serie is een aanrader voor iedereen die van dystopische boeken zoals De Hongerspelen houdt!

IMG_5805

Endgame – De Opdracht staat al sinds het lasergamen met de auteur ongelezen in mijn kast omdat de dikte me altijd afschrikte. Vakantie leek me een goede reden om het boek te lezen, en dat was een goede keus. Het was een goed boek, beetje ingewikkeld met de vele personages en plekken, maar verder boeiend om te lezen en de nodige spanning was ook aanwezig.

IMG_5793

Van Briefgeheim heb ik jaren geleden de film gezien, maar het boek had ik nog nooit gelezen. Inmiddels heb ik dat wel, en het was de moeite waard! De Laatsten springt eruit met de mooie cover. Evenals de buitenkant is de binnenkant ook mysterieus maar wel boeiend, hoewel het verhaal wat beter uitgewerkt had kunnen worden; er zijn me namelijk nog wat dingen onduidelijk.

IMG_5483

Het derde en vierde deel over Liv, geschreven door Marlies Slegers, waren meer boeken voor tussendoor omdat ze zo lekker weglezen. Hoewel ik er denk ik iets te oud voor ben, zijn het alsnog vermakelijke boeken. Deel 3 vind ik een stuk beter dan het vierde deel.

IMG_5711

Tijdens de vijf kampdagen, waarover je hier kan lezen, las ik meer dan ik verwachtte, het resultaat was drie boeken. In Val was ik al eerder begonnen en deze had ik tijdens de treinreis op de heenweg uitgelezen. Het is een super boek, ik zou willen dat ik het geschreven had! Over Blues in F heb ik echt geen mening, het was ‘gewoon’. Trip van Judith Visser viel me tegen voor een jeugdthriller; ik had meer spanning verwacht.

IMG_5618

In één dag las ik het recentelijk gekochte boek Dansen tussen golven traangas uit. Hoewel ik het een te dun boekje vond, is het goed geschreven en was het mooi om te lezen, net als Het kankerkampioenschap voor junioren. Het eerste boek, De dagen van de bluessgrasliefde, dat ik van Edward van de Vendel las, viel me tegen. Desondanks kocht ik zijn nieuwste boek omdat het me een erg mooi, op waarheid gebaseerd verhaal leek. Gelukkig is dat het ook.

IMG_5810

Overdosis van Helen Vreeswijk las ik om te oordelen of ik haar boeken leuk genoeg vind om andere van haar te kopen omdat die tot eind augustus slechts voor 12,50 verkrijgbaar zijn. Het is niet het leukste, maar is wel vermakelijk. Ik twijfel dus nog, maar het is niet wat ik het liefste lees, alhoewel korting verleidelijk is. Dilemma! Momenteel lees ik Schuilplaats, zal ik dat boek vandaag nog uit kunnen krijgen? En anders wordt het lekker morgen, boek één van augustus 😉

Tot september! 

1 Comments

  1. Pingback: Wrap-Up Augustus | Femke leest!

Reageer gerust! :)