Tag | Liebster Award #2 en #3

In een ver, ver verleden heeft Ilse mij getagd voor de Liebster Award, waarvoor nogmaals dank! De derde nominatie op een rij was ook al heel snel binnen. Audrey, bedankt! Omdat het elke keer andere vragen zijn, blijft het leuk om de Liebster Award in te vullen. Ik heb de leukste vragen uitgekozen om te beantwoorden. Here we go! 

1. Wat was het eerste dat je vanochtend deed?

Opstaan! Meteen uit bed toen de wekker ging..

2. Wat is je ritueel wanneer je eigenlijk iets moet doen maar dat wil uitstellen?

Het niet doen en tegen iedereen roepen: ‘Doe ik straks. Ja, dadelijk.. Nee, niet nu. Ben even bezig. Komt goed.’

3. Stel je zou je blog nooit hebben gehad. Waaraan zou alle tijd dan opgaan die je nu aan bloggen besteed?

Dan had ik wel iets anders gevonden wat me veel bezig zou houden. Ik denk dat ik meer creatief bezig zou zijn, met schilderen bijvoorbeeld. In ieder geval zou de tijd niet opgaan aan nog meer lezen (en recenseren), want dat is ook heel erg gestegen door het bloggen. Net als schrijven, dat stimuleert de hele leeswereld ook.

4. Noem één van je favoriete quotes.

Dit is dé oplossing voor de eeuwige discussie tussen het optimistische half volle glas en het pessimistische half lege glas! De quote komt van de Coaching Scheurkalender (2015, 19 maart).

Of het glas nou halfvol of halfleeg is, het is goed om te weten waar de kraan is

5. Waarvoor mag iemand jou midden in de nacht wakker maken?

Voor een leuke beloning (ik hoef geen eten ’s nachts) ben ik bereid wakker te worden. Ik bedoel, één slaaponderbreking voor bijvoorbeeld een boek: daar zeg ik geen nee tegen!

6. Hoe zou je heten als je van het andere geslacht was geweest?

Jochem. Maar dan was ik ik niet!

7. Wat is je favoriete plek en waarom?

Dat ligt heel erg aan de bezigheid, maar ik kan niet zonder mijn kamer. Het is heel fijn dat ik mijn eigen plek heb waar ik me af kan zonderen van de rest en kan doen wat ik wil!

8. Welk liedje of welke artiest die bijna niemand kent vind jij erg goed?

Ik denk niet dat veel mensen het Duitse liedje Lieblingsmensch (Namika) kennen, maar het is wat mij betreft zeker de moeite waard om naar te luisteren!

9. Wat is jouw secret verslaving?

Ik vind het niet zo’n geheim dat ik dol ben op chocola, koekjes en andere zoetigheden!

10. Zou jij overleven als de wereld zou vergaan en het enige voedsel om te overleven spruitjes is?

Ik denk dat uiteindelijk niemand zou overleven. Niet alleen omdat het spruitjes zijn, maar het is te eenzijdig voedsel. We hebben van alles nodig, weet je wel, de schijf van vijf? 😉

11. Met welk fictief personage zou jij een dagje willen ruilen?

Noah uit Ik geef je de zon (Jandy Nelson), ik wil heel graag in die wereld rondlopen en denken in schilderijen!

12. Een jaar in de woestijn of een jaar op een onbewoond eiland?

Een onbewoond eiland dan maar. De woestijn lijkt mij te heet.

13. Als je niet meer kon praten, zou dat een probleem voor jou zijn?

Jazeker!! Ik denk dat ik dan de hele dag zou huilen. Praten is een simpele en snelle manier om te communiceren, dat zou ik niet kunnen missen.

Naar aanleiding van een andere nominatie voor de Liebster Award beantwoordde ik al eens wat vragen! Klik hier voor mijn antwoorden. 

Reageer gerust! :)