Bloggersevent | Eenzaam en extreem ver weg (+ goodiebag)

Voor twee leden van de Hebban YA Club van 10 was er ook een plekje bij het bloggersevenement van uitgeverij Moon Young Adult ter ere van de verschijning van het boek Eenzaam en extreem ver weg. Ook ik was erbij!

Eenzaam en extreem ver weg is het nieuwste young adult boek dat bij uitgeverij Moon is verschenen. Om dit te vieren was er afgelopen vrijdagavond een boekpresentatie op een toepasselijke locatie: namelijk de Oude Sterrenwacht in Leiden. Helaas werkte het weer niet mee en konden we geen sterren zien.

Desondanks was het een leuke avond, die voor mij iets later begon, want mijn trein had vertraging. Huilen! En hoewel het ook nog een hele uitdaging was om vanaf de bushalte de weg te vinden naar de locatie, ben ik er toch gekomen – wel een kwartier later dan gepland..

De boekpresentatie zelf heb ik dus gemist, maar de uitgeefster Marieke was ook over andere dingen aan het woord. Ze vertelde bijvoorbeeld over dit najaar bij Moon Young Adult. Er verschijnen niet alleen nieuwe boeken, maar ook komen er twee auteurs naar Nederland: Estelle Maskame komt nog een keer wanneer het vervolg op Did I mention I love you? verschijnt en Jenny Han, auteur van Aan alle jongens van wie ik hield, zal ook komen omdat haar tweede boek hier ook verschijnt.

goodiebag en boekenlegger

Vervolgens was het tijd voor een skype interview met Kate Ling, de auteur van Eenzaam en extreem ver weg. Een live gesprek met een buitenlandse auteur wordt de laatste tijd veel gedaan, maar dat maakte het niet minder leuk. Eerst stelde Marieke vragen, bijvoorbeeld over haar schrijfgewoontes – nee, die heeft ze niet specifiek, maar ze schrijft wel altijd ’s avonds vanaf een uur of negen. Ze werkt immers ook nog als bibliothecaresse op een middelbare school – die heel trots op haar is vanwege de publicatie van haar boek – en ze heeft drie kinderen. Soms schrijft ze door tot wel drie uur ’s nachts als ze in een schrijfflow zit.

Daarna was het mogelijk om zelf vragen te stellen. Helaas hadden wij van de Hebban YA Club het boek niet gelezen, dus volgens mij hebben we wat spoilers gehoord. Ach, ik weet nog niet of ik het boek ga lezen, maar de cover vind ik wel heel mooi!

Tot slot werden we rondgeleid in de Oude Sterrenwacht. We zagen bijvoorbeeld de grootste en de kleinste telescoop, maar sterren konden we helaas niet zien. De locatie was sowieso erg toepasselijk dus hoewel ik geen fan van astronomie ben, vind ik dat wel leuk. En we gingen ook nog naar een oude bibliotheek met boeken over dit thema. Maar al die boeken.. dat was wel leuk om daar met alle boekenwurmen naartoe te gaan!

goodiebag

We gingen niet met lege handen naar huis: we kregen een heuse goodiebag, jippie! En daar volgen nu veel foto’s van, want ik heb een nieuwe camera dus ik ben veel aan het oefenen. En dan maak ik ook veel foto’s 😉

SAMSUNG CSC

Zo zag het er uit. Er zit veel in, hè?!

sterretjes

Glow in the dark sterretjes, toepasselijk bij het thema 🙂

SAMSUNG CSC

Ik vind deze kaart zo ontzettend mooi!!

SAMSUNG CSC

En ja, er zit een boek in de goodiebag, gaaf! Dit boek is ook zo mooi van binnen, echt leuk dat we dit krijgen 🙂 Ik heb nu vakantie, dus veel tijd om bijvoorbeeld te besteden aan handlettering.

beglitterd boek

Het boek was ook lekker ingepakt met glitters, dat zie je op deze foto beter.

glitters

Gevolg: overal glitters.

light box

In de goodiebag zit ook een lichtbox; het zijn ledlampjes. Ik weet niet of ik dit ga gebruiken, maar het past wel bij het thema 🙂

inhoud goodiebag

En dit is dan de inhoud van de goodiebag! Blij mee 🙂

Ik wil uitgeverij Moon hartelijk bedanken voor de uitnodiging om dit evenement bij te wonen en ook wil ik zeggen dat het gezellig was met iedereen die er was, de mensen uit mijn groep van de rondleiding en anderen met wie ik heb gesproken! 

Heb jij Eenzaam en extreem ver weg gelezen of staat het boek in je kast of op je to be read lijst?

5 Comments

Reageer gerust! :)