Bookhaul | Voorjaar 2016

Ik vind het altijd heel erg leuk om een overzicht van nieuwe boeken te lezen. Als het één boek betreft, besteed ik er niet een hele blogpost aan. Wel gebruik ik Instagramaccount (@femkeleest) voor dit soort updates. Voor mijn blog heb ik alles opgespaard om nu te laten zien! Welke boeken heb ik afgelopen maanden gekocht en gekregen? Bij deze een bookhaul van het eerste kwartaal van 2016.

IMG_8251

Januari begon met de binnenkomst van mijn eigen boek! Hierin zijn de verhalen van alle deelnemers van het Young Adult Summer Camp 2015 gebundeld. Ik heb het boek inmiddels gelezen, echt leuk om te weten wat iedereen heeft geschreven!

IMG_8700

Een voordeel van het failliet gaan van de V&D was opruiming bij de boekenafdeling. Omdat ik zo enthousiast was over Oog om Oog, besloot ik ook het debuut van Buddy Tegenbosch aan te schaffen: Pokerface.

SimonVStekst

Het eerste boek dat ik dit jaar mocht lezen en beoordelen als lid van de Hebban YA Club van 10 is Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld. Je hebt er al over kunnen lezen in mijn artikel met recensie en aanvullende informatie over het boek en de bijbehorende campagne.

IMG_8920

Ik kreeg een cadeautje van mijn vader: Het Programma, het eerste deel in de trilogie van Suzanne Young. Leuk, want deze stond nog op mijn lijstje!

IMG_9186

Recensie exemplaar voor young-adults.nl!

IMG_9527

Nodig (Joelle Charbonneau) kocht ik in de voorjaarsvakantie bij Donner. Ik ben heel benieuwd, het schijnt ontzettend tof te zijn. Bovendien is het één van de boeken voor de reading challenge van Hebban en 7Days. Uit Den Haag nam ik de 1-euro-editie van Oorlogswinter ter ere van 2016, het jaar van het boek, mee: ik vind de cover zo mooi!

IMG_9535 (ja)

Het volgende Hot or Not boek dat ik mag lezen is een nu nog manuscript! Begin april verschijnt Aan alle jongens van wie ik hield bij uitgeverij Moon.

IMG_9604

Wat ik momenteel lees is een boek voor de Hebban Young Adult leesclub van In het spoor van de eclips. Tot nu toe is het vermakelijk. Het was een verassing dat ik ook nog een boek won, namelijk Francien laat je tieten nog eens zien, het waargebeurde verhaal van Francien Regelink over sexting.

IMG_9671

Eind maart staat de eerste meeting met de Hebban YA Club van 10 gepland, het wordt super leuk! We gaan namelijk naar uitgeverij Moon, waar we ook auteur Ingrid Kluvers ontmoeten. Daarom mogen we van te voren haar nieuwste, nog niet verschenen boek lezen: Altijd Anders. AAAH Toffe dingen!!

IMG_9657

Tot slot kocht ik vanwege de boekenweek nog een boek, namelijk Een regenboog in de nacht (Claire King). Daar kreeg ik het boekenweekgeschenk gratis bij, hoera!

Er is dus nog veel te lezen! In sommige boeken begin ik meteen, anderen moeten nog even wachten. Check hier mijn To Be Read Stapel. Heb jij recent nog boeken aangeschaft of ben je dat van plan omdat het boekenweek is?

5 Comments

  1. Pingback: Bookhaul | Lente 2016 | Femke leest!

Reageer gerust! :)