Wrap up mei en to be read juni

Mei begon met een readathon in de meivakantie. Welkom, leesflow! Maar daarna las ik een dik boek waar ik lang mee bezig was.. Dankzij de voorsprong van begin mei ben ik uiteindelijk toch nog uitgekomen op een eindstand van 8 boeken. Hiermee ben ik al bijna op de helft van mijn reading challenge: 35 van de 80 boeken gelezen. Hoe gaat dit in juni verder?

wrapupmei

Wrap up

Ik had echt lekker gelezen in de meivakantie, maar daarna ging het iets minder. Ik heb me echt door De wereld van Sofie heen moeten worstelen. Ik had namelijk een datum waarop ik dit boek uit moest hebben, omdat we dit lazen met onze leesclub. En een boek dat 560 pagina’s telt lezen voor een deadline, is niet zo leuk.

Of ik het boek dan wel leuk vond, lees je binnenkort in mijn recensie. Recensies van de meeste van deze boeken verschijnen nog. Over Hate List (klik) en Vermist (klik) kan je wel al mijn mening lezen.

IMG_1010

Dit zijn vijf van de boeken die ik las

Currently reading

Aan het eind van juni is de helft van het jaar alweer voorbij, wow. En dan ben ik ook op de helft van mijn reading challenge: vijf boeken zijn daarvoor nodig en dat lukt. In mei heb ik al een begin gemaakt in Reboot, een boek dat pas halverwege juni verschijnt bij Best of YA, maar ik nu al mag lezen voor een Hot or Not artikel op Hebban.nl.

IMG_1009

Het manuscript van Reboot en The apple tart of hope

To be read

Ook wil ik lezen in de verhalen- en gedichtenbundel Wolken en andere voetstappen, waarvan ik naar de boekpresentatie ben geweest. Verder heb ik De appeltaart van hoop geleend bij de bibliotheek – wel in het Engels, dus ik weet niet hoe lang het duurt om dat boek te lezen. Voor de leesclub bespreken we de volgende keer De boekendief. Als ik die bijeenkomst kan, zet ik dit boek ook op mijn lijstje.

Verder weet ik niet veel, het is niet echt vast te stellen wat ik ga/wil/zal lezen. Ik werp een blik op zij naar mijn boekenkast en ik weet dat ik me niet zal vervelen deze maand. Ik kijk momenteel vooral ernaar uit om Verdoofd en Mij niet gezien, twee boeken die ik recent heb gekocht en kregen, te lezen. En jij? Hoe was de maand mei, wat lees je nu of ben je van plan nog meer te lezen deze maand?

Mei in cijfers

Aantal gelezen boeken: 8

Totaal gelezen boeken 2016: 35 / 80

IMG_1027

Vijf van de gelezen boeken in mei, twee andere las ik op mijn e-reader

 

2 Comments

  1. Pingback: Wrap up | Juni | Femke leest!

Reageer gerust! :)