Wrap up | Juni

Nu de maand juni voorbij is, is de helft van het jaar gepasseerd. Dus ik zou de helft van het aantal boeken van mijn reading challenge gelezen moeten hebben, namelijk 40 boeken. En zal ik eens wat verklappen? Dat is gelukt! 

Deze maand heb ik 5 boeken gelezen. Dat is niet zo veel, maar ik ben ook in dikke boeken begonnen en dat doe ik bijna nooit. Ik lees bijna altijd boeken met minder dan 300 pagina’s, en deze twee maanden heb ik al twee boeken van 500 pagina’s gelezen en twee van 400 pagina’s. Eigenlijk bevalt dat me minder goed, bijvoorbeeld in het geval van Did I mention I love you? was dat een minder groot succes. Het verhaal was wel leuk, maar het had korter gekund. Die dikte was dus wel een punt en de andere dingen kan je lezen in mijn recensie.

IMG_1761

Deze maand heb ik ook twee auteurs ontmoet, namelijk Estelle Maskame en Meg Rosoff. Lees hier over de rondvaart met Estelle Maskame, auteur van de wereldwijd succesvolle trilogie #DIMILY, en hier vind je meer over Meg Rosoff, the queen of weird.

Van haar boek Mij niet gezien schreef ik ook een recensie. Mij niet gezien is één van de boeken van de 7Days Reading Challenge op Hebban, waar je over hebt kunnen lezen. Ook De appeltaart van hoop is onderdeel van die leesuitdaging. Hiervan verschijnt nog een recensie, maar ik kan alvast verklappen dat ik het boek 3 sterren gaf.

Ook voor Hebban las ik Reboot als manuscript, later kregen we het boek opgestuurd toen het was uitgekomen. Onze mening was een unaniem hot, binnenkort deel ik dit op mijn blog. De laatste recensie die ik hier nu wil delen is die van Verdoofd, een jeugdthriller van Cis Meijer.

IMG_1764

Een leesmaand met een resultaat dat iets onder mijn gemiddelde ligt, maar dat is niet erg! Ik las leuke, nieuwe boeken die ik ook wilde lezen volgens mijn to be read voor deze maand. Aan het einde van juni was ik ook nog in wat andere boeken bezig. In De boekendief was ik 300 pagina’s ver gekomen en inmiddels ben ik rond pagina 500. Ook las ik De vijfde golf voor de helft. En o ja, ik ben ook nog bezig in Wolken en andere voetstappen, een verhalenbundel.

In deze boeken lees ik dan ook verder komende week. Ook komt het boek 2C van Mirjam Mous, een boek waar ik naar heb uitgekeken, binnen als recensie-exemplaar voor onze blog We love YA op Hebban. Dus yes, nieuw leesvoer! Wat ik verder in de zomervakantie lees, zie je waarschijnlijk in een aparte to be read blog.

Juni in cijfers

Aantal gelezen boeken: 5

Totaal gelezen boeken 2016: 40 / 80

3 Comments

Reageer gerust! :)