Update | Reading Challenge 2016

Maandelijks is er dan wel een wrap up, maar ik kijk niet vaak hoe het vervolgens met mijn challenge staat. In deze eerste update van dit jaar kijk ik naar mijn voortgang tijdens het eerste kwartaal. Loop ik nog op ‘schema’ om mijn doel te halen? Ook laat ik zien welke vakjes van de bingokaart ik al heb kunnen invullen.

Doel en voortgang

Ik wil dit jaar 70 boeken lezen. Dit betekent bijna 6 boeken per maand lezen en dat is gelukt. In januari las ik er 4, in februari 8, in maart 7, in april heb ik er tot nu toe 5 gelezen. De tussenstand is dus 24 gelezen boeken. Welke dat zijn, zie je hieronder.

updatereadingchallengekwartaal1

Ik loop daarmee goed op schema, momenteel zelfs 3 boeken voor volgens Goodreads. Nu verwacht ik dan ook dat ik dit jaar de 80 boeken haal, maar je weet maar nooit hoe dat nog zit met school.

readingchallengeupdate2016

Boekenbingo

Zoals aangekondigd doe ik ook mee aan de boekenbingo van Madelon. De bingokaart heeft 25 vakjes en ik heb 24 boeken gelezen. Het was een beetje puzzelen, maar ik kan zeggen dat ik bingo heb! Aan alle 24 boeken heb ik een vakje toegekend en dan blijft er één vakje leeg: het middelste ‘free space’. Ik heb bij elk boek wel een reden om het daar te plaatsen.

Boekenbingo-2016 kwartaal 1

Als er achter een boek ‘recensie’ staat, kan je er op klikken. Dan word je doorverwezen naar mijn recensie. Van sommige boeken volgt de recensie binnenkort. Ben je benieuwd, volg mijn blog dan vooral om op de hoogte te blijven. Het recensie-overzicht is ook weer bijgewerkt. Voor een zo compleet mogelijk overzicht van alle recensies op mijn blog sinds het ontstaan klik je hier.

  1. Een deel van een serie: Aan alle jongens van wie ik hield (recensie volgt)
  2. Een boek zonder love triangle: Vlucht
  3. Een boek waarin iemand is overleden: Hier was ik
  4. Een prachtig boek: Sky (recensie)
  5. Een boek met een persoon op de cover: Francien laat je tieten nog eens zien
  6. Een boek met meerdere verhalen: Schuld
  7. Een kort verhaal: Droom & Daad
  8. Een boek met een titel van 1 woord: Nodig (recensie)
  9. Een boek gebaseerd op een mythe: Het boek van voorheen (recensie)
  10. Een heftig boek: Daan & Nadia (recensie volgt)
  11. Een grappig boek: Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld (recensie)
  12. Een boek met een cliché: Waanzin
  13. Free space
  14. Een boek tussen de 200 en 250 pagina’s: Altijd Anders (recensie)
  15. Een boek geschreven in de verleden tijd: Waar ben je? (recensie volgt)
  16. Een boek dat je beoordeelt met 4 sterren: Pokerface
  17. Een slecht boek: Soul Beach
  18. Een boek naar keus: Diary of a whimpy kid #2
  19. Een boek dat al lang op je TBR staat: Wat ik weet (recensie)
  20. Een boek met magie: De stem van de zee (recensie volgt)
  21. Een goedkoop boek: De stalker (recensie)
  22. Een boek van een debutant: In het spoor van de eclips (recensie volgt)
  23. Een boek van een Engelse auteur: Een regenboog in de nacht (recensie)
  24. Een titel beginnend met een L: Legend
  25. Een groen boek: Diary of a whimpy kid #3

Ik moet wel zeggen dat ik dit invullen achteraf doe, en niet dat dit mij uitdaagt om ‘andere’ boeken te lezen. Daarom denk ik dat het misschien leuk is als ik voor de volgende boeken weer een kaart invul. Al met al gaat alles prima, en bovenal heb ik plezier in lezen!

Op welke manier houd jij je gelezen boeken bij? En hoe staat het met jouw leesuitdaging, als je die hebt?

9 Comments

  1. Ik wil zelf 40 boeken lezen dit jaar, dus gemiddeld drie per maand en dan nog eens vier extra. Op dit moment heb ik er echter nog maar negen boeken gelezen, dus dat moet ik nog even in gaan halen. Wat knap dat je (bijna) je hele kaart vol hebt, hoewel ik het zelf niet helemaal eens ben met het ‘slechte boek’ haha. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  2. Pingback: Lezen in de meivakantie: wrap up april en tbr readathon | Femke leest!

Reageer gerust! :)